Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Sült fokhagyma krémleves

2017. január 15. - Vrg

Hideg, rideg időben tökéletes választás lehet egy lélekmelengető krémleves. Aki nem szereti a fokhagyma erőteljes ízét, annak kiváló alternatíva lehet a sült fokhagymából készült verzió. 

picture_20170113_145540685.jpg

Sült fokhagyma krémleves Vegital géppel

 A leves 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 5 fej fokhagyma gerezdekre szedve
  • 2 db hagyma (én egy kisebbet, és egy nagyobb darabot használtam
  • 1 AP (géphez kapott adagoló poharat használtam) rizs (barna és vadrizs keveréket használtam, de bármilyen rizs megfelel)
  • fél AP (géphez kapott adagoló poharat használtam) kókuszreszelék
  • 1 ek olívaolaj
  • 3 tk adalékmentes ételízesítő
  • 1 tk aprított szárított petrezselyem 
  • 1 tk friss petrezselyem (lehet +fél tk szárított is).
  • negyed mk őrölt szegfűszeg, vagy 1-2 db egész  (elhagyható)
  • só, bors ízlés szerint 
  • Viz a max jelig

Első lépésként megsütöm a fokhagymát és a hagymát (nem pucoltam meg egyiket sem, csak a külső leeső rétegeket távolítottam el. Gázsütő 4-5 fokozaton kb. 25 percig sütöttem.

picture_20170113_141307501.jpg

A megpucolt fokhagymákat és hagymákat felaprítottam és a többi hozzávalóval együtt gépbe tettem. Elindítottam a krémleves programot. A program végeztével a levest a géphez kapott szűrő segítségével átszűrtem. Utólag még kevés sóval ízesítettem. 

TIPP: rizs helyett krumplival is lehet sűríteni a levest (ez esetben a kókusz is elhagyható).

TIPP: rizs/ vagy kókusztejszínnel tovább krémesíthető a leves (nekem enélkül is elég krémes volt).

TIPP: tálaláskor megszórhatjuk kevés friss petrezselyemmel és reszelt sajttal. 

TIPP: a gépet használat előtt ecettel átöblítettem (ez segít az esetleges lerakódások feloldásában és a leégés megelőzősen). Indítás előtt egy fakanállal az egészet átkevertem-

TIPP: gép nélkül is elkészíthető a leves, ekkor a rizs+kókusz elhagyható, ezek leginkább sűrítési /krémesítési funkciót töltenek be, így erre a célra ebben az esetben mást kell használni. 

 Az előkészületek (sütés + darabolás) kb. 30-40 percet vesznek igénybe, azonban a végeredmény minden fáradozást megér. 

 Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása