Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Házi Gesztenyetej

A legfinomabb desszertital :)

2017. február 12. - Vrg

Először ezt az italt karácsony előtt készítettem, nagy sikert aratott nálunk már akkor is. Hamar elfogyott, ajándékba is készítettem, nem volt rá panasz. Az eddig kóstoltak alapján nekem ez az egyik legfinomabb desszertital amit a géppel tudtam készíteni. Még lehet szemes gesztenyét kapni, érdemes lecsapni rá. 

img_20170211_153835.jpg

Házi Gesztenyetej Vegital géppel

Az ital 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 15 dkg gesztenye (sült, pucolt),
  • 1 AP kesudió
  • 2 AP kókuszreszelék,
  • 1,5 cm vanília,
  • édesitő ( 1 ek 1:4-hez édesítőt használtam)
  • pici só,
  • rumaroma (elhagyható)
  • víz a max jelig

A gesztenyét bevagdosom és egy éjszakára vízbe áztatom. Másnap sütőben kb. 20-30 perc alatt megsütöm. Még melegen megpucolom. Az alapanyagokat a gépbe teszem, majd elindítom a száraz magtej programot. Amikor elkészült a géphez kapott szűrő segítségével átszűrőm. 

img_20170211_134205_20170211190026099.jpg

TIPP: kesudió helyett lehet használni rizst is, ekkor elegendő 0.5 AP rizs.

TIPP: édesítésre lehet használni eritritet, xlititet, de beáztatott 3-4 szem datolya , vagy egy marék mazsola is megfelel. 

TIPP: szűrleményt érdemes eltenni és később felhasználni, 5-6 napig hűtőben eláll. 

TIPP: előfőzött szemes gesztenyéből, vagy gesztenyemasszából is el lehet készíteni (natúr gesztenyemasszát ajánlom). 

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása