Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Teljes kiőrlésű sajtos kifli

2017. március 02. - Vrg

Amióta van kenyérsütőgépem a kenyerünket mindig itthon sütöm. Többféle variációt kipróbáltam már, abból is megvannak a kedvenceink, amik természetesen lekörözik a boltit, minőségben is ízben is egyaránt. Sokféle kelt tésztát szoktam készíteni (pizza, pogácsa, stb), de kiflit korábban még nem készítettem, ezért nagyon lelkes voltam, az alapötletet innen vettem, de a megvalósítást a saját elgondolásom szerint készítettem. A végeredmény egy kívül ropogós, belül puha, sajtos kifli, ami remek szendvicsalap. A formázást még gyakorolnom kell, de gyakran fogom elkészíteni, nagyon laktató. 

img_20170225_112128.jpg

Teljes kiőrlésű sajtos kifli

  • 120 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt (Szarvasi)
  • 80 g szénhidrátcsökkentett liszt (Dia-wellness lisztkeverék)
  • 1 púpozott evőkanál búzasikér (kb. 25 g)
  • 2 ek olvasztott kókuszolaj/olíva olaj (kb. 20 g)
  • 160 ml zabtej/mandula tej/tej (sima tejből kevesebb kell, érdemes két részletben adagolni)
  • 1 tk só
  • Fél csomag porélesztő

Dagasztáshoz és kelesztéshez a kenyérsütőgépemet használtam. Először a nedves hozzávalókat tettem a gépbe (zabtej, olaj), hozzáadtam a sót, majd jöttek  a lisztek és a búzasikér. A tetejére szórtam a porélesztőt, és elindítottam a dagasztó programot (1:20 perc összesen, 30 perc dagasztás, 50 perc kelesztés). Az alábbi videón látható, hogy a tészta egy szép gombóccá áll össze és elválik az edény falától. 

Kenyérsütőgép nélkül is elkészíthető, ekkor a liszteket, sikért elkeverem a sóval, egy nagyobb tálban vagy szilikonos munkalapon a lisztes keverék közepébe "lyukat' készítek és ebbe teszem a nedves hozzávalókat és a porélesztőt. Összegyúrom (belülről kifele haladok), majd egynemű tésztát dagasztunk, ami nem ragad és nem is szakad. Meleg helyen 1 órát kelesztjük. 

  • 20 g reszelt sajt (light vagy mozzarella) + a tetejére (kb. 20 g)

Dagasztás után a tésztát átgyúrom, majd téglalap alakúra nyújtom és rászórom a sajtot. Összehajtogatom (alul és felül behajtom középre, majd az egészet félbe), és hagyom pihenni 15 percet. Ezután 4 fele osztom, majd kinyújtom és megformázom.

Tepsibe helyezem, ahol hagyom pihenni szintén 15 percet, végül megszórom a tetejét sajttal és előmelegített sütőben 20 percig sütöm (gázsütő 6-os fokozat 10 perc, majd 4-es fokozat újabb 10 perc). 

Tápérték adatok:

(1 db kifliben, kókuszolajjal és 1.5 zsírtartalmú tejjel készítve,):

274 kcal, 8 g zsír, 29 g szénhidrát, 18 g fehérje

(1 db kifliben, kókuszolajjal és cukormentes mandula tejjel készítve):

262 kcal, 8 g zsír, 27 g szénhidrát, 17 g fehérje

img_20170225_111227.jpg

TIPP:  lehet csak szénhidrát csökkentett lisztből, illetve csak tönkölylisztből is készíteni

TIPP:  bármilyen kelt tésztához alkalmas szénhidrát csökkentett liszt használható (pl. Dia-Wellness, Zellei Tündi, stb.)

TIPP: friss élesztővel  is elkészíthető, ebből elég 25 g, előtte érdemes felfuttatni.

TIPP: búzasikér elhagyható, azonban nagyon jó állagot ad a tésztának, könnyebben megkel és könnyebb is vele dolgozni.

img_20170225_111348.jpg

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása