Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Tepertős pogácsa másképp

2017. március 03. - Vrg

Nagyon szeretem a tepertőt, jöhet bármilyen formában, pogácsa, krém, de akár önmagában is kenyérrel. Az életmódváltás után sem szerettem volna száműzni az étrendemből, és habár az így elkészült pogácsa továbbra sem mondható diétásnak (mondjuk nem is eszem mindennap:)), a lisztet és egyéb alapanyagokat egészségesebb verzióra cseréltem. Így született meg ez a teljes kiőrlésű tönkölylisztes pogácsa recept. 

img_20170223_193411.jpg

Tepertős pogácsa másképp

  • 12 dkg tepertő
  • 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 15 dkg szénhidrát csökkentett liszt
  • 2 tojás sárgája (egy a tésztába, egy pedig lekenni sütés előtt)
  • 45 g joghurt/tejföl/növényi joghurt/növényi tejföl
  • 1 csomag porélesztő
  • 1.7 dl langyos zabtej/tej (sima tejből kevesebb is elég, érdemes két részletben hozzáadni)
  • 1.5 tk só
  • 0.5 tk bors

 

Első lépésként a tepertőt késes aprítóba teszem, hozzáadok 0.5 tk só és a borsot, összedarálom (érdemes megkóstolni, hogy elég fűszeres e, ha nem akkor lehet még hozzáadni fűszert (só kerül a tésztába is, ezt vegyük figyelembe).

Összeállítom a tésztát, nekem van kenyérsütőgépem, így azt használtam a gyúrásra/dagasztásra/kelesztésre. Először a nedves hozzávalókat tettem a gépbe, majd hozzáadtam a sót, liszteket és a tetejére pedig rászórtam az élesztőt. Egynemű tésztát dagasztottam a gép segítségével, majd 1 órát kelesztettem (gép programján). 

Kézzel is elvégezhetők ezek a műveletek, a liszteket elkeverem az élesztővel, közepére mélyedést készítek és ebbe teszem a nedves hozzávalókat, majd szintén egynemű tésztát dagasztok, letakarom és meleg helyen pihentettem kb. 1 órát. 

img_20170223_193456.jpg

Miután megkelt kinyújtom vékonyra, majd összehajtogatom (először behajtom alulról és felülről is a közepére, majd félbe, mintha egy könyv lenne), letakarom és 20 percet hagyom pihenni. Ezt még kétszer megismétlem. Végül ujjnyi (kb. 1.5-2 cm) vastagra nyújtom, bevagdosom a tetejét (pizzavágót használtam), és kiszaggatom. 

Tepsire teszem, letakarva még 15 percet pihentetem, majd megkenem tojással a tetejüket, és előmelegített sütőben (gázsütő 4-es fokozat), 20 percig sütöm. 

Frissen nagyon finom, de dobozta tartva másnap is puha marad. 

img_20170224_091741.jpg

TIPP:  lehet csak szénhidrát csökkentett lisztből, illetve csak tönkölylisztből is készíteni

TIPP:  bármilyen kelt tésztához alkalmas szénhidrát csökkentett liszt használható (pl. Dia-Wellness, Zellei Tündi, stb.)

TIPP: friss élesztővel  is elkészíthető, ebből elég 25-35 g, előtte érdemes felfuttatni.

 Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása