Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Pisztácia joghurt

2017. március 12. - Vrg

Nagy pisztácia rajongó vagyok, ezért olykor olykor szoktam vásárolni pisztáciás joghurtot, ez az egyetlen aminek nem tudok ellenállni, bár tudom, hogy nem egészséges, tele van cukorral, aromával, tartósítószerrel, de néha belefért. Nem volt kérdés számomra, hogy megpróbálkozom az otthoni pisztáciás joghurt elkészítésével is, és mindezt természetesen Vegitalos tejkészítő és fermentáló gép segítségével teszem majd. Az eredmény lenyűgözött, többet nem kell vennem a bolti verziót. :)
img_20170308_094650.jpg

Első lépésként készítettem egy növényi tejalapot

Pisztáciás tejalap Vegital géppel 

Az ital 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 2 AP (géphez kapott adagolópohár) pisztácia
  • 3 AP (géphez kapott adagolópohár) kókuszreszelék
  • 60 g kókuszolaj
  • 1 ek olajessimo
  • édesítő (3 ek eritritet használtam)
  • negyed tk só
  • víz a max jelig

A hozzávalókat a gépbe teszem és elindítom a száraz magtej programot. Amikor elkészült a géphez kapott szűrő segítségével átszűrőm, majd a szűrést megismétlem egy sűrűbb szövésű szűrő segítségével. 

TIPP:  fontos, hogy a kókuszreszelék minősége kiváló legyen. Már többféle kókuszreszelékből csináltam tejet és nagy nagy különbségek figyelhetők meg a minőség terén, érdemes egy jobb minőségű kókuszreszeléket választani. 

TIPP: A tejalap átalakításával pisztácia tej is készíthető, érdemes kipróbálni nagyon finom italt kaphatunk. Ekkor a kókuszolaj elhagyható, illetve kevesebb kókuszreszelék is elég, 1-2 AP. 

TIPP: natúr pisztáciát válasszunk, sózott nem jó ehhez a recepthez.

TIPP: ha még intenzívebb pisztácia ízt szeretnénk elérni, 3 AP pisztáciát is adhatunk a tejalaphoz, az én ízvilágomnak 2 AP is elég volt. A kókusz íz nem érződik ki sem a tejalapban, sem a joghurtban.

img_20170308_094718.jpg

Pisztácia joghurt Vegital Fermentáló géppel 

A joghurt 1.2 literes Fermentáló géppel készült. 

  • 1 liter növényi tej
  • 1 tk konjac liszt (kb.  6 g)
  • 1 ek méz
  • kb. fél deci víz
  • 1/3 kapszula joghurt kultúra

A növényi tejkészítő gépet elöblítem, és visszateszem bele a kétszer átszűrt tejet. Hozzáadom a konjac lisztet és a mézet, elindítom a Juice programot. Ezután átöntöm a fermentáló edénybe és hagyom 42 fokra hűlni (nagy segítség ilyenkor egy hőmérő, amivel a pontos hőfokot ki lehet mérni). Végül 1/3-ad kapszula joghurt kultúrát elkeverek kevés vízzel, majd a lehűlt joghurtalaphoz keverem. Bekapcsolom a fermentáló gépet, beállítom a joghurt programot, 9 órát adok meg időnek.

img_20170308_095052.jpg

TIPP:  40-42 fokot érdemes tényleg kivárni, nagyban befolyásolja a joghurt sikerességét a pontosan megválasztott hőfok.

TIPP: joghurt programnál a gép 8 órát ajánlt, azonban növényi tejeknél ez kevés lehet, ezért állítottam neki +1 órát, így szépen kanalazható joghurtot kaptam.

TIPP: a hűtési funkciót is bekapcsoltam a gépen, kb 2 óra alatt lehűtötte 10 fok alá a gép a joghurtot, így már bátran raktam be a hűtőbe. 

TIPP: másnap még kicsit sűrűsödött, az állag és íz pont olyan volt, mint amit elképzeltem. A színe kissé halvány zöldes, a pisztácia színére hasonlít (ez a képeken sajnos nem látszik, pedig igyekeztem úgy fotózni, hogy kivehető legyen). 

TIPP: konjac liszt helyett lehet használni más sűrítőt is pl. nyílgyökérlisztet (ebből biztosan több kell, de még ezzel nem próbáltam).

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása