Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Zabtej házilag

2017. március 21. - Vrg

Zabitalt már nagyon sokszor készítettem, viszont egyik sem került publikálásra, mivel nem voltam megelégedve az eredménnyel. Már majdnem feladtam a zabtejjel való küzdelmemet, de végül kapott egy utolsó esélyt. Az első próbálkozásaimnál zabpehellyel próbálkoztam és itt követtem el nagy hibát, ugyanis akkor sikerült igazán tejszerűre és finomra amikor egész zabot (étkezési zabot) használtam. 

A sima zabpehellyel készült tejjel (legyen az lágy, apró, egész) mindig éreztem valami utóízt, (leginkább papírízt), és az állagot se sikerült eltalálnom, vagy túl sűrű lett, vagy semmilyen,  átlátszó, szóval nem jó. Ezzel szemben az egész zabbal készült változat számomra tökéletes íz és állagot ad vissza. 

img_20170223_131554.jpg

Zabtej Vegital géppel

Az ital 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 3/4 AP (géphez kapott adagolópohár) étkezési zab
  • 1.5 AP (géphez kapott adagolópohár) kókuszreszelék
  • édesitő ( fél ek 1:4-hez édesítőt használtam)
  • 1 ek olajessimo
  • só (negyed tk)
  • víz a max jelig

Az alapanyagokat a gépbe teszem, majd elindítom a száraz magtej programot. Amikor elkészült a géphez kapott szűrő segítségével átszűrőm.

img_20170223_131810.jpg

TIPP: étkezési zabot érdemes használni, zabpehelyből nem lesz jó a végeredmény.

TIPP: édesítésre lehet használni eritritet, xlititet, de beáztatott 3-4 szem datolya , vagy egy marék mazsola is megfelel. 

TIPP: ízesítésre lehet használni vanília rudat, fahéjat, de akár forrócsoki alapnak is el tudom képzelni. Most egy natúr tejet szerettem volna, mert főzéshez/sütéshez tervezem majd felhasználni. 

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása