Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Meggyes joghurt

2017. március 24. - Vrg

Korábban már készítettem meggyes joghurtot (annak az alapja a máktej volt), azonban az inkább ivójoghurt lett. Most újra elkészítettem a meggyes joghurtot, azonban itt más tejalapot használtam, és a folyamaton is változtattam. A végeredmény egy finom, kanalazható joghurt lett, amibe utólag is tettem meggydarabokat. :)
img_20170317_151218.jpg

Első lépésként készítettem egy növényi tejalapot.

Meggyes tejalap Vegital géppel 

Az ital 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 2.5 AP (géphez kapott adagolópohár) kókuszreszelék
  • 2 AP (géphez kapott adagolópohár) blansírozott mandula
  • 80 g kókuszolaj
  • 1 ek olajessimo
  • 200 g meggy (nekem fagyasztott volt itthon)
  • édesítő ( 2 tk 1:4-hez édesítőt használtam)
  • negyed tk só
  • víz a max jelig

A hozzávalókat a gépbe teszem és elindítom a száraz magtej programot. Amikor elkészült a géphez kapott szűrő segítségével átszűrőm. 

img_20170317_151203.jpg

TIPP:  fontos, hogy a kókuszreszelék minősége kiváló legyen. Már többféle kókuszreszelékből csináltam tejet és nagy nagy különbségek figyelhetők meg a minőség terén, érdemes egy jobb minőségű kókuszreszeléket választani. 

TIPP:édesítésre lehet használni eritritet, xlititet is.

Mandulás kókuszjoghurt Vegital Fermentáló géppel 

A joghurt 1.2 literes Fermentáló géppel készült. 

  • 1 liter növényi tej
  • 1 tk konjac liszt (kb.  6 g)
  • 1 ek méz
  • kb. fél deci víz

A növényi tejkészítő gépet elöblítem, és visszateszem bele a tejet (ekkor, aki szeretné átszűrheti másodszor is, akár egy sűrűbb szövésű szűrön is). Hozzáadom a konjac lisztet és a mézt, és elindítom a Juice programot. Ezután átöntöm a fermentáló edénybe és hagyom 42 fokra hűlni (nagy segítség ilyenkor egy hőmérő, amivel a pontos hőfokot ki lehet mérni). Végül 1/3-ad kapszula joghurt kultúrát elkeverek kevés vízzel, majd a lehűlt joghurtalaphoz keverem. Bekapcsolom a fermentáló gépet, beállítom a joghurt programot, 10 órát adok meg időnek. 

Miután elkészült kb 50 g meggyet kiolvasztottam félbe/negyedekbe vágtam és a joghurthoz kevertem. Végeredményben pedig egy igazán gyümölcsös, ízletes, cukortól, tejtől, mindenféle ízfokozóktól mentes krémes, lágy joghurtot kaptam. :)

TIPP:  40-42 fokot érdemes tényleg kivárni, nagyban befolyásolja a joghurt sikerességét a pontosan megválasztott hőfok.

TIPP: joghurt programnál a gép 8 órát ajánlt, azonban növényi tejeknél ez kevés lehet, ezért állítottam neki +2 órát. 

TIPP: a hűtési funkciót is bekapcsoltam a gépen, kb 2 óra alatt lehűtötte 10 fok alá a gép a joghurtot, így már bátran raktam be a hűtőbe. 

TIPP: másnap még kicsit sűrűsödött, az állag és íz pont olyan volt, mint amit elképzeltem, de ha valakinek nem elég sűrű, akkor még hidegen is lehet tovább sűríteni konjac liszttel. 

TIPP: konjac liszt helyett lehet használni más sűrítőt is pl. nyílgyökérlisztet (ebből biztosan több kell, de még ezzel nem próbáltam).

A gépeket a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása