Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Sajtos-lenmagos fonott kalács

2017. április 15. - Vrg

Húsvétra készítettem ezt a sós kalácsot, de biztosan többször az asztalra kerül. Korábban csak édes kalácsot sütöttem, ezért nagyon kíváncsian vártam a végeredményt. Az eredeti recept a Nők lapja konyha, 2017. áprilisi számában jelent meg. 

img_20170415_141638_505.jpg

Sajtos-lenmagos fonott kalács

  • kb. 1,5 dl langyos növényi tej/tej
  • 25 g friss élesztő (vagy 1 tasak szárított)
  • 1,5 tk só
  • 2 tojás (M) (1 a tésztába, 1 a kenéshez)
  • 50 g kókuszolaj
  • 150 g növényi joghurt/natúr joghurt
  • 210 g szénhidrát csökkentett liszt
  • 280 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt.
  • 10-15 dkg kemény sajt (parmezánt használtam)
  • Lenmag a szóráshoz

1 dl langyos tejben a friss élesztőt elkevertem és megvártam, míg felfut (addig kimértem a tészta hozzávalóit). A tészta elkészítéséhez kenyér sütőgépet használtam. Először a folyékony alapanyagokat tettem a gépbe, joghurtot és a tojást, kókuszolajat. Hozzáadtam a sót, liszteket, majd végül a felfuttatott élesztőt (ha szárított élesztőt használunk, akkor a tejet az elején adom hozzá a nedves hozzávalókkal együtt, a szárított élesztőt pedig a végén). Egynemű tésztát dagasztottam a gép segítségével. A maradék fél deci tejet utólag adtam a tésztához (ez csak akkor szükséges, ha a tészta nem állna össze, ha túl nedves a tészta, akkor plusz lisztet lehet hozzáadni). Elindítottam a dagasztás/kelesztés programot (30 perc dagasztás, 50 perc kelesztés).

A megkelt tésztát lisztezett felületre borítottam. A tésztát elfeleztem, most 1 nagy és 2 kisebb kalácsot készítettem. Az egyik fél tésztát 3 részre osztottam, a másik fél tésztát pedig 6 kisebb adagra vágtam. Egyenként, mindegyiket gömbölyűre formáztam.

Először a nagyobb kalácsot készítettem el, A 3 egyforma gombócot kinyújtottam, megszórtam a reszelt sajttal, összehajtogattam, majd gombócot gyúrtam belőle. A gombócokból rudakat sodortam, majd összefontam kalácsnak. A két kisebb kalácsot is ugyanígy készítettem. 

Végül lekentem a felvert tojással, megszórtam lenmaggal, a megmaradt sajttal, és 25 perc alatt készre sütöttem (gázsütő 4-5 fokozat).

Sütés előtt:
img_20170415_103354.jpg

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :) 

süti beállítások módosítása