Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Zsenge zöldborsóleves, tönkölylisztes csipetkével

2017. június 08. - Vrg

Alig vártam, hogy megjelenjenek a zsenge zöldségek a piacon. Hétvégén vettem is répát, zöldborsót, petrezselyem gyökeret. Nem is volt kérdés számomra, hogy mi készül belőle. Ezt a receptet nagymamámtól tanultam (bár az eredeti recept szerint hagyományos csipetkével és rántással készítettük, ezt kicsit megreformáltam), a zöldborsólevest mindig így készítette nekem, később pedig együtt csináltuk, amint érett a borsó a kertben. 

18813583_434277736953653_803920145563452340_n.jpg

Zsenge zöldborsóleves, tönkölylisztes csipetkével

  • 500 g zöldborsó (hüvelyes)
  • 200 g sárgarépa
  • 90 g petrezselyem gyökér
  • 1 kisebb fej hagyma (kb. 40 g)
  • 1 csokor friss petrezselyem 
  • 2 tk adalékmentes ételízesítő
  • 1 ek kókuszolaj
  • 1 tk házi pirospaprika
  • 1 csapott ek tápióka keményítő
  • só, bors ízlés szerint

Csipetke

  • 1 egész tojás
  • fehér tönkölyliszt (4-5 evőkanál, tojás méretétől is függ, nekem most kicsi tojásom volt).

A hagymát a kókuszolajon megdinszteljük, megszórjuk pirospaprikával és hozzáadjuk a felvágott zöldségeket és a borsót. Az egészet összepirítjuk (ha szükséges egy kevés vizet adhatunk hozzá). Megszórjuk a tápióka keményítővel, hozzáadjuk a fűszereket és felöntjük vízzel. 

Elkészítjük a csipetkét. A tojást elkeverem a liszttel és a sóval, tésztát gyúrok belőle, majd csipetkét szaggatok. Nekem ebből  a mennyiségből 2 adagra elegendő csipetke készül, így az egyiket kiszárítom, és később használom fel.

Mikor a zöldségek már majdnem megpuhultak a levesbe teszem a csipetkét, és készre főzöm a levest.

TIPP: tápióka keményítő helyett használhatunk sima étkezési keményítőt, de akár lisztet is. 

TIPP: fehér tönkölylisztből készítettem a csipetkét, de ugyanúgy működik teljes kiőrlésű tönkölylisztből és zabpehely lisztből is. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása