Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Vadas marhaszelet

2017. július 08. - Vrg

Nagyon szeretem a vadast, gyakran készítem. Legutóbb a piacon vettem új zöldségeket, nagyon finom, édes répát sikerült kifognom, így el is dőlt mit készítek aznap ebédre. :) Korábban turmixoltam a mártást, azonban mióta megvan a Vegitalos növényi italkészítő gépem inkább azt használom (Juice funkció). Sokkal krémesebb, selymesebb lesz a vele készült mártás, mint korábban. 
img_20170704_104215_965.jpg

Vadas marhaszelet

  • 0.5 kg marhahús
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3-4 db répa
  • 2 db petrezselyemgyökér
  • kis darab zeller (elhagyható)
  • 1 ek ecet
  • 3 ek tejföl
  • mustár/citromlé (elhagyható)
  • őrölt babér (vagy, ha nincs akkor a sima babérlevél is tökéletes)
  • 1-2 ek tápiókaliszt 
  • 3 tk adalékmentes ételízesítő
  • só, bors, majoránna  ízlés szerint

A húst szeletekre vágjuk, sóval, borssal, őrölt babérral (ha van) befűszerezzük mindkét oldalát. Forró serpenyőben (ha szükséges kevés kókuszzsíron) a húsok mindkét oldalát megpirítjuk, majd egy tányérra kiszedjük. A visszamaradt zsiradékon megpirítjuk a kockára felvágott hagymát, majd hozzáadjuk a megpucolt, és felkarikázott zöldségeket, illetve az 1 evőkanál ecetet is. Az egészet addig pirítjuk, míg egy kicsit össze nem esnek.

Felöntjük vízzel/alaplével, annyival ami éppen ellepi, majd az előpirított húst is visszatesszük az edénybe, hozzáadjuk a fűszereket (só, bors, ételízesítő, babérlevél, majoránna). Lefedjük és addig főzzük, amíg a hús teljesen meg nem puhul (ha esetleg nagyon elfőne a leve utólag pótolhatjuk).

Miután elkészült a húst tányérra szedtem, majd elkészítettem a mártást. A zöldségeket, levet, a Vegital gépbe tettem, majd hozzáadtam 1-2 tk mustárt, 3 ek tejfölt, 1 ek tápiókalisztet és elindítottam a Juice programot. 3 perc múlva elkészült a mártás (utólag még ízesítettem citromlével, ha nem lenne túl sűrű, akkor ekkor még lehet hozzákeverni lisztet/keményítőt és újra lefuttatni a programot). 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :) 

süti beállítások módosítása