Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Gazpacho - hideg zöldségleves

2017. július 26. - Vrg

Már nagyon régóta szerettem volna készíteni gazpacho-t, de mindig közbe jött valami. A nagy melegben valami könnyű, gyorsan elkészíthető fogásban gondolkoztam, amihez még a tűzhelyre sincs szükségem. Nem is értem miért nem próbáltam ki eddig ezt a hideg zöldséglevest , fantasztikus lett, biztosan újrakészítős. 

20265062_461073420940751_3732594950285019995_n.jpg

Gazpacho - hideg zöldségleves

Hozzávalók:

  • 1 nagy kígyóuborka (kb. 270 g)
  • Paradicsom vegyesen (kb. 250 g, fürtöst, koktél és szilva paradicsomot használtam)
  • 1 db kaliforniai paprika (kb.100 g)
  • 1 kicsi fej lilahagyma (kb. 50 g)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy konzerv sűrített paradicsom (aranyfácán)
  • 2 ek extraszűz olívaolaj 
  • só, bors, szárított petrezselyem
  • kb. 4 dl víz (annyi amennyi majdnem ellepi, inkább kevesebb legyen, utólag még lehet hígítani, ha túl sűrű lenne a leves)

A leves elkészítéséhez a Vegitalos növényi tejkészítő gépem Juice programját használtam, de hagyományos turmix géppel is elkészíthető. 

Minden alapanyagok felkockáztam, majd a gépbe tettem a fűszerekkel és olajjal együtt. Lefutattam a Juice programot, majd utólag még kicsit fűszereztem (só, bors) és hozzáadtam a paradicsompürét is, újra lefuttattam a programot. Zárható dobozba öntöttem a levest és hűtőbe tettem pár órára, azért, hogy az ízek összeérjenek.

Tálalhatjuk a leveshez felhasznált zöldségekkel, fokhagymás pirítóssal is. 

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása