Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Csirkemellel töltött gomba, kukoricás bulgurral

2017. szeptember 28. - Vrg

Eredetileg roston csirkét terveztem készíteni pirított gombával, de egy kicsit megvariáltam és ez sült ki belőle. A végeredmény nem csak finom, de nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthető. A bulgurt az utóbbi időben nagyon megszerettük. Szerencsére az elkészítése könnyű és nagyon sokféleképpen variálható. Alacsony glikémiás index-szel rendelkezik és emellett nagyon jó E, B vitamin és vas forrás is. Az egészséges táplálkozásba jól beépíthető, próbáljátok ki mindenképp ezt a szuper köretet  (válogatós családtagok körében is népszerű lehet). :)

Csirkemellel töltött gomba, kukoricás bulgurral

Hozzávalók

  • 500 g csirperkegomba (érdemes nagyobb gombafejeket választani)
  • só, bors, majoranna ízlés szerint

Töltelék

  • 150 g csirkemell
  • 1,5 tk cukormentes mustár
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tk petrezselyem
  • fél tk őrölt pirospaprika
  • 1 ek tejföl/natúr joghurt
  • só, bors ízlés szerint (sóval óvatosan, mert a mustár is sós)
  • sajt a tetejére (kb. 50 g)

Köret

  • 1 bögre bulgur (2 dl bögrét használtam)
  • 1,5 bögre víz
  • 1 tk adalékmentes ételízesítő
  • fél tk őrölt babér
  • 1 tk petrezselyem
  • bors ízlés szerint
  • 85 g kukorica (hozzáadott cukortól mentes konzerves kukoricát használtam, kis kiszerelésnél fél doboz)
  • 1 ek kókuszzsír

A gombákat megmossuk, ha szükséges megpucoljuk, a tönköket óvatosan eltávolítjuk (töltelékhez eltesszük). A gombafejeket ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és megszórjuk majorannával. A csirkemellet kisebb kockára vágtam, a gomba tönkökkel és a töltelék többi hozzávalójával együtt késesaprítóba tettem és összedaráltam. 

A gombákat tepsire helyeztem és egy kanál segítségével megtöltöttem a csirkemelles masszával. A tetejét sajttal megszórtam, majd 180-200 °-ra előmelegített sütőben 15-20 percig sütöttem (12 perc légkeverés, 3-5 perc grill funkció, hogy a sajt megpiruljon). 

A bulgurt kevés kókuszzsíron átpirítom, majd hozzáadom a fűszereket, felöntöm a vízzel, majd fedő alatt, kis lángon, készre párolom (időnként átkeverem). Ha elkészült, hozzákeverem a lecsepegtetett kukoricát, szükség esetén fűszerezem. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :) 

süti beállítások módosítása