Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Sütőtök krémleves

2017. október 04. - Vrg

Imádom a sütőtököt, annyi pozitív jó tulajdonsága van és olyan sokrétűen felhasználható. Garantálhatom, hogy nem ez lesz az első recept a blogon, amit sütőtökkel készítek. Most krémlevest készítettem, gyorsan, egyszerűen (ismét nagy segítségemre volt a Vegitalos növényi italkészítő gépem). 

Sütőtök krémleves

  • 65 g hagyma (1 közepes fej)
  • 2-3 gerezd fokhagyma (kb. 10 g)
  • 500 g sült sütőtök
  • 1 ek olívaolaj 
  • 1 ág rozmaring (szárított is jó, kb. 1 tk)
  • 2 tk adalékmentes ételízesítő
  • szerecsendió (nagyon kevés elég belőle, kb. 1 késhegynyi )
  • só, bors ízlés szerint
  • víz
  • tejszín/növényi tejszín/tejföl ízlés szerint, esetleg sajtkrém (natúr, fél tubus)

Sült sütőtök:

A tököt kettévágom, kimagozom, majd kisebb darabokra felvágom. Sózom, teszek rá friss vagy szárított rozmaringot és fokhagymát. Kevés olívaolajjal befújom, majd sütőben készre sütöm. (200 °, 30-40 perc). Melegen könnyedén eltávolítható a héj.

Elkészítés Vegital géppel:

A leves 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

Az olajat, felaprított hagymát, fokhagymát és a kisebb darabokra vágott sült sütőtököt a gépbe tettem, fűszereztem, majd felöntöttem vízzel (MAX és MIN jel között). Elindítottam a krémleves programot. Miután lefutott a program, hozzáadtam 2 ek tejfölt, fél tubus natúr krémsajtot (tejszínnel is helyettesíthető) és lefuttattam a Juice funkciót. 

Elkészítés hagyományos módon:

A hagymát az olajon megpirítjuk, hozzáadjuk a fokhagymát végül a tököt. Az egészet összeforgatjuk, felengedjük kb.  1 liter vízzel, fűszerezzük, összeforraljuk. Végül az egészet botmixerrel/turmixgéppel krémesítjük, ízlés szerint tejföllel/tejszínnel/sajtkrémmel lazíthatjuk.

img_0106.JPG

TIPP: alaplével is el lehet készíteni a levest, ekkor még ízletesebb lesz. Ez esetben az ételízesítő, olaj, só,elhagyható.

TIPP: nyers sütőtökkel is elkészíthető, azonban érdemes kipróbálni sülttel, sokkal finomabb és intenzívebb sütőtök ízt lehet elérni. 

TIPP: a gépet használat előtt ecettel átöblítettem (ez segít az esetleges lerakódások feloldásában és a leégés megelőzősen). Indítás előtt egy fakanállal az egészet átkevertem.

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása