Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Teljes kiőrlésű pizza szezámliszttel

2017. november 14. - Vrg

Van már egy szuper pizza recept a blogon, ami nagy kedvencünk (receptet itt találtok), azonban szerettem volna készíteni egy szezámmag lisztes verziót. A hamburger buciknál (recept itt) már használtam szezámlisztet, nagyon jó ruganyos, könnyen kezelhető tésztát kaptam, így biztos voltam benne, hogy legközelebb is használok majd belőle. Egyetlen gond van csak, most már nem tudom eldönteni, hogy ez a pizza recept vagy a korábbi verzió a kedvencünk. :)

img_0377.JPG

Teljes kiőrlésű pizza szezámliszttel

  • 2-2.5 dl langyos víz (2 dl kezdtem és még egy nagyon picit adtam hozzá gyúrásnál)
  • fél tk só
  • fél 1k méz (elhagyható)
  • 2 ek olaj (olíva vagy kókusz)
  • 200 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • 60 g szezámliszt (Szafi zsírtalanított)
  • 50 g sikér
  • 1 tk oregánó
  • 1 tasak porélesztő

A dagasztást, kelesztést ebben az esetben is a kenyérsütőgépemre bíztam. Minden a gép üstjébe tettem, először a nedves hozzávalókat, majd a sót, liszteket, sikért, és végül a tetejére szórtam az élesztőt. Elindítottam a gépet (1:20 perc a a program, fél óra dagasztás, 50 perc kelesztés). Dagasztásnál mindig figyelem a gépet, hogy megfelelő állagú tésztát gyúrjon, ha nem állna össze, kevés vizet adok még hozzá.

A kelesztő program lejárta után két egyenlő részre osztom a tésztát. A tésztát kerekre formázom, majd kinyújtom kör alakúra (nem baj ha kisebb mint a pizzasütő mérete, a tészta könnyen nyújtható a formában még könnyen tudjuk igazítani, kézzel is szépen lehet nyújtani rajta).

Házi paradicsomszósz

  • 1 db konzerv (nagy) sűrített paradicsom (150 g)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél fej vöröshagyma
  • kb. fél deci víz (amivel a konzervet kiöblítjük)
  • 10-15 db friss bazsalikomlevél (apróra vágva)
  • fél tk oregánó (szárított)
  • 1 tk édesítő
  • negyed tk só
  • negyed tk bors

A fokhagymát lereszeljük, vagy fokhagymanyomón áttörjük. A hagymát nagyon apró darabokra vágjuk. A hagymát egy kis lábosban/serpenyőben megpirítjuk, hozzáadjuk a fokhagymát, majd a sűrített paradicsomot, vizet. Beletesszük a fokhagymát,sót, borsot, fűszereket,  és keverés mellett felforraljuk. Hozzáadjuk az édesítőt és szükség esetén még tovább ízesítjük. 

A szószt a tésztára kenjünk, és rátesszük a feltétet (bármi lehet, nálunk legutóbb: csirkemell sonka, gomba, light mozzarella). Előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 10-12 percig sütjük.

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :) 

süti beállítások módosítása