Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Teljes kiőrlésű pizza

2018. január 22. - Vrg

Pizzát terveztem a hétvégére, azonban mivel mostanában elég sokat sütök eléggé megcsappantak a lisztjeim  itthon. Boltba nem igazán volt kedvem elmenni, ezért az otthon fellelhető alapanyagokból igyekeztem kihozni valamit. Jelentem sikerült! :) Nagy különbséget nem tudok felfedezni ez a pizza és a korábbi kedvenc receptünk között (illetve van egy szezámlisztes verzió is a blogon), arra azonban érdemes figyelni, hogy ezt a pizzát inkább 160-180 ° érdemes sütni, légkeverés nélkül, mert könnyen megéghet a tészta széle. 

Teljes kiőrlésű pizza

  • 200-220 ml langyos víz
  • 20 g olívaolaj
  • 1 tk só
  • 220 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt/búzaliszt
  • 80 g sikér
  • 1 csomag porélesztő

A dagasztást, kelesztést kenyérsütőgépben csináltam.  Mindent a gép üstjébe tettem, először a nedves hozzávalókat, majd a sót, lisztet, sikért, és végül a tetejére szórtam az élesztőt. Elindítottam a gépet. Dagasztásnál mindig figyelem a gépet, hogy megfelelő állagú tésztát gyúrjon, ha nem állna össze, kevés vizet adok még hozzá (először 2 dl vizet tettem a gépbe, ehhez kellett még egy nagyon kevés, ezért írtam  receptnél, hogy 200-220 ml)

A kelesztő program lejárta után két részre osztom a tésztát.  A tésztát kerekre formázom, majd kinyújtom kör alakúra (nem baj ha kisebb mint a pizzasütő mérete, a tészta könnyen nyújtható a formában még könnyen tudjuk igazítani, kézzel is szépen lehet nyújtani rajta).

Házi paradicsomszósz

  • 1 db konzerv (nagy) sűrített paradicsom (150 g)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél fej hagyma (vagy helyette 1 kisebb fej)
  • kb. fél deci víz (amivel a konzervet kiöblítjük)
  • 10-15 db friss bazsalikomlevél (apróra vágva)
  • fél tk oregánó (szárított)
  • 1 tk édesítő
  • negyed tk só
  • negyed tk bors

A fokhagymát lereszeljük, vagy fokhagymanyomón áttörjük, a hagymát apróra vágjuk. Kevés olajon megpirítjuk őket, majd hozzátesszük a sűrített paradicsomot,  sót, borsot, fűszereket,  és keverés mellett felforraljuk. Hozzáadjuk az édesítőt és szükség esetén még tovább ízesítjük. 

A szószt a tésztára kenjünk, és rátesszük a feltétet (bármi lehet, nálunk legutóbb: sonka, gomba, hozzáadott cukortól mentes kukorica, erős paprika, mozzarella). Előmelegített sütőben, kb. 10 percig sütjük, 160-180 °, légkeverés nélkül. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :) 

süti beállítások módosítása