Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Mézes chilis csirkecomb, joghurtos tzazikivel, salátával

2018. február 02. - Vrg

Mivel hétköznap legtöbbször csirke/pulykamellet szoktunk enni, ezért a hétvégén úgy döntöttem, hogy sült csirkecombot és szárnyat fogok készíteni. Vettem is 4 szép, egész csirkecombot és mellé 6 db kisebb csirkeszárnyat (párom nagyon szereti, nekem nem igazán a kedvencem :)). Tökéletes hétvégi ebéd sült ki belőle, a csirkecombok mellé joghurtos tzazikit készítettem (amit én önmagában is nagyon szeretek :)). 

Mézes chilis csirkecomb, joghurtos tzazikivel, salátával

  • 4 db egész  csirkecomb (kb. 1 kg), 6 db kisebb csirkeszárny (kb. fél kg)
  • adalékmentes csirke fűszersó
  • kevés zsiradék  a sütéshez (elhagyható)

Máz

  • 2 ek cukormentes ketchup
  • fél ek méz
  • 1 tk darált chilipaprika

A húst befűszerezzük (ezt akár előző este is megtehetjük, nekem most nem volt annyi időm, kb. 1 órát hagytam állni a befűszerezett húsokat), 1 tepsit vékonyan kikenünk kókuszolajjal, majd elrendezzük a húsokat. Kb. 1 dl vizet öntünk a tepsiben és 180 °-os sütőben kb. 30 perc alatt készre sütjük (félidőben megforgattam). 

Míg sül elkészítjük a mázat, a hozzávalókat összekeverjük. Miután a csirke ropogósra sült mindegyik combnak és szárnynak a tetejét megkenjük a mázzal. Visszatesszük a sütőben grill fokozaton 7-10  percig sütjük. 

Tápérték adatok:

(1 db csirkecombra számolva,mázzal, zsíradék nélkül):

kb. 425 kcal, 25 g zsír, 7 g szénhidrát, 44 g fehérje

1 evőkanál (kb. 10 g kókuszzsírral számolva): 

kb. 511 kcal, 35 g zsír, 7 g szénhidrát, 44 g fehérje

Joghurtos tzatziki

(3 adag)

  • 1 kigyóuborka lereszelve (kb. 300 g)
  • 3 gerezd fokhagyma (kb. 15 g)
  • só, bors ízlés szerint (esetleg nagyon pici őrölt pirospaprika)
  • cayenne bors (elhagyható, csípős ízt kedvelőknek érdemes kipróbálni)
  • 180 g natúr görög joghurt (Bakoma Greek)
  • 140 g natúr joghurt (Magyar natúr joghurt)

Az uborkát lereszeljük, besózzuk. Miután levet eresztett kinyomkodjuk és hozzáadjuk az áttört fokhagymát. Beletesszük a fűszereket (sózni itt már nem kell) és hozzákeverjük a joghurtokat. Megkóstoljuk, szükség esetén még ízesítjük. Érdemes pár órára hűtőszekrénybe tenni és hagyni, hogy az ízek összeérjenek. 

Tápérték adatok: (1 adagra számolva)

111 kcal, 6 g zsír, 10 g szénhidrát, 5 g fehérje

img_1005.JPG

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása