Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Lenmaglisztes kifli

2018. február 28. - Vrg

Folyamatosan tájékozódom a különböző lisztekről, maglisztekről. Már több hajdina liszttel készült receptet is kipróbáltam, használtam tökmag és szezámlisztet is, illetve már próbálkoztam a lenmagliszt felhasználásával is. Teljesen önmagában még nem próbáltam (eddig), azonban már régen sütöttem kiflit, így gondoltam itt az ideje bevetni. A lenmaglisztből készült kiflik nagyon jó állagúak, frissen kívül ropogósak, belül puha, foszlósak. Jó hír, hogy ez a puhaság és szuper állag másnap, sőt harmadnap is megmarad, így akár többnapi adag is elkészíthető előre (illetve a kisült kifliket fagyasztani is lehetséges).

l_kifli_szendvics.PNG

Lengmaglisztes kifli

  • 300 g langyos víz
  • 25 g olíva olaj
  • 4 g só
  • 5 g méz (elhagyható)
  • 100 g lenmagliszt
  • 80 g búzasikér
  • 20 g zabpehely (apróbb szemű)
  • 5 g utifűmaghéj
  • 1 csomag instant élesztő
  • 1 csipet aszkorbinsav (elhagyható)
  • + lenmag a tetejére

A tészta összegyúrásához, kelesztéséhez most is a kenyérsütő gépemet használtam. A hozzávalókat a fenti sorrend szerint a gépbe tettem és elindítottam a kelesztő programot (1:20 perc).

Itt nem gond, ha kicsit ragacsos marad a tészta, ne várjunk olyan állagot mint amit a hagyományos vagy a teljes kiőrlésű liszteknél megszoktunk. A lenmagliszt hamar felszívja a folyadékot, a tésztánk könnyen össze fog állni egy gombóccá. A lenmagliszt miatt a kelesztési idő is hosszabb, én a program lejárta után még 30-40 percet hagytam kelni a gépben a tésztát. Ha nem gépet használsz, akkor várd meg míg a tészta duplájára kel és mindenféleképpen rakd melegebb helyre. 

Ezután nyújtsuk ki a tésztát kör alakúra, ha nagyon ragadna akkor lisztezzünk alá/fölé (szilikon nyújtólapot és sodrófát használtam, nekem így tökéletes volt, nem ragadt). Vágjuk fel a kört 8 egyenlő részre, és tekerjük fel, hogy kifli formát kapjunk. A formázott kifliket tegyük sütőpapírral kibélelt tepsire és letakarva hagyjuk pihenni 15-20 percig. 

l_kifli_nyujt.PNG

Végül kenjük le langyos vízzel és tetszés szerint megszórhatjuk magvakkal, majd 180 °-os sütőben kb. 30 percig sütjük.

l_kifli_sutes_elott.PNG

 

Tápanyag:

(teljes mennyiség 8 db kifli, ebből 1 db kifli):

kb. 117 kcal, 5 g zsír, 4 g szénhidrát, 12 g fehérje

l_kifli_sutes_utan.PNG

TIPP: zabpehelyliszt helyett zabkorpát is használhatunk, ez esetben az utifűmaghéjat is elhagyhatjuk. 

TIPP: ha nagyobb kifliket szeretnénk, akkor osszuk 4 részre a tésztát. Más formázási lehetőséget is kipróbálhatunk, pl. a második adagot 4 fele osztottam csak, és bagettet formáztam belőle. 

TIPP: Tetejére bármilyen magot szórhatunk, de el is hagyhatjuk. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása