Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Pikáns hummusz

2018. március 02. - Vrg

Kb. egy hónapja kóstoltam először csicseriborsó krémet. Az Aldiban vásároltam, amikor a hűtőpultban rátaláltam a pikáns hummuszra. Gondoltam teszek egy próbát vele, nem is értem, hogy miért vártam vele eddig. Annyira ízlett nekünk, hogy napokig csak azt ettük, szinte mindenhez. Még régebben vettem száraz csicseriborsót, gondoltam elkészítem a saját verziómat. Az ízeken még lehetne finomítani, azonban nekünk ez a verzió is nagyon ízlett. 

Az elkészítés egy kicsit időigényes (abban az esetben ha száraz csicseriborsóval dolgozunk), azonban egyáltalán nem munkaigényes és nagyon egyszerű. csicseriborsó nagyon egészséges, gazdag teljes értékű fehérjékben, élelmi rostokban és ásványi anyagokban.

csicseri.PNG

Pikáns hummusz

  • 120 g  száraz csicseriborsó 
  • 3 gerezd fokhagyma
  • Fél tk cayenne chili
  • fél tk pirospaprika
  • fél tk garam masala fűszerkevereék
  • Fél citrom leve
  • Só, bors ízlés szerint
  • 2-3 ek szezám olaj
  • kb. fél-1 dl csicseriborsó főzőlé


A csicseriborsót legalább 12 órára (az sem gond, ha 1 napra)  kétszeres mennyiségű hideg vízbe beáztatjuk. Főzés előtt az áztató levet leöntjük, és annyi  tiszta vízzel amennyi ellepi, puhára főzzük (kb. 1-1.5 óra). Ha elkészült leszűrjük (a főzőléből tegyünk el).

Turmixgépbe, késes aprítóba tesszük a hozzávalókat és krémesre turmixoljuk (ez eltarthat pár percig. A főzőlé segítségével tudjuk beállítani a krémességet. Először kevesebb főzőlevet adjunk hozzá. és ha szükséges, akkor pótoljuk még). Kóstoljuk meg és ízlés szerint igazítsunk a fűszerezésen.

Ez egy egészen nagy adag, ketten több napig ettük. Pirítóssal, kenyérrel (a képen lenmaglisztes kenyérrel találtam, a receptet hamarosan megosztom, még kicsit tökéletesítek rajta :)), és sok sok zöldséggel fogyasztottuk. 

csicseri_2.PNG

Tápanyag

(az egész adag)

kb. 554 kcal, 23 g zsír, 62 g szénhidrát, 24 g fehérje

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása