Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Szénhidrát csökkentett pizza zabpehely liszttel

2018. március 07. - Vrg

Ismét egy újabb pizzareceptet hoztam. Most szénhidrát csökkentett lisztből ( Dia-Wellness Kölyökbarát Lisztkeverék) és zabpehelylisztből készítettem. A végeredmény egy nagyon finom, vékonytésztás, ropogós pizza lett. 

img_1427.JPG

Szénhidrát csökkentett pizza zabpehely liszttel

  • 140 g szénhidrát csökkentett liszt (Dia-Wellness Kölyökbarát Lisztkeverék, helyettesíthető más ch csökkentett lisztkeverékkel)
  • 100 g zabpehely liszt
  • 30 g bambuszrost liszt (vagy helyette zabpehelyliszt)
  • 30 g sikér
  • 20 g olívaolaj
  • 2,5 dl víz
  • 1 csomag porélesztő
  • fél tk só
  • fél tk méz (elhagyható)

A dagasztást, kelesztést kenyérsütőgépben csináltam.  Mindent a gép üstjébe tettem, először a nedves hozzávalókat, majd a sót, liszteket, sikért, és végül a tetejére szórtam az élesztőt. Elindítottam a gépet. Dagasztásnál mindig figyelem a gépet, hogy megfelelő állagú tésztát gyúrjon, ha nem állna össze, kevés vizet adok még hozzá.

A kelesztő program lejárta után két részre osztom a tésztát. Kerekre formázom, majd kinyújtom kör alakúra (nem baj ha kisebb mint a pizzasütő mérete, a tészta könnyen nyújtható a formában még könnyen tudjuk igazítani, kézzel is szépen lehet nyújtani rajta).

pizza.PNG

Házi paradicsomszósz

  • 1 db konzerv (nagy) sűrített paradicsom (150 g)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • kb. fél deci víz (amivel a konzervet kiöblítjük)
  • 10-15 db friss bazsalikomlevél (apróra vágva)
  • fél tk oregánó (szárított)
  • 1 tk édesítő
  • negyed tk só
  • negyed tk bors

A szószt most kivételesen nem főztem, hanem csak összekevertem a hozzávalókat, picit állni hagytam (míg a tészta megkelt). 

A tésztát megkenjük a pizzaszósszal, és rátesszük a feltétet (sonka, gomba, hozzáadott cukortól mentes kukorica, lilahagyma, light mozzarella). Előmelegített sütőben, kb. 10 percig sütjük, 180 °, légkeveréssel.

img_1426.JPG

Tápérték adatok:

(1 db pizzatésztában, feltét és szósz nélkül)

kb. 600 kcal, 22 g zsír, 46 g szénhidrát, 43 g fehérje

img_1428.JPG

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :) 

süti beállítások módosítása