Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Medvehagymás, túrós pogácsa

2018. április 16. - Vrg

Ha már itt a medvehagyma szezon, akkor nekem is kellett készítenem valami finomságot, persze reformosított változatban. (Korábbi medvehagymás receptet itt találtok) Frissen ez a pogácsa nagyon finom, kívül ropogós, belül pedig puha, szaftos. Másnapra pár szem megmaradt, a puhaság ekkor is jellemző volt, azonban a ropogós külső már nem. Inkább frissen fogyasztva ajánlom. 
img_1771.JPG

​Medvehagymás, túrós pogácsa 

  • 350 g sovány túró (Aldi, krémes, 0.2 % zsírtartalmú)
  • 50 g vaj/kókuszolaj
  • 1 kis pohár natúr joghurt
  • 1 ek só
  • 270 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt 
  • 25 g bambuszrost liszt (vagy helyette tönkölyliszt)
  • 60 g búzasikér
  • 1 csomag porélesztő
  • fél- 1 csokor medvehagyma apróra vágva (vagy helyette szárított medvehagyma)
  • ízlés szerint zsírszegény sajt a tetejére

Összeállítom a tésztát, gyúrásra/dagasztásra/kelesztésre a kenyérsütő gépemet használtam. Először a nedves hozzávalókat tettem a gépbe, majd hozzáadtam a sót, medvehagymát liszteket, sikért és a tetejére pedig rászórtam az élesztőt. Egynemű tésztát dagasztottam a gép segítségével, majd 1 órát kelesztettem (gép programján). 

Kézzel is elvégezhetők ezek a műveletek, a liszteket elkeverem az élesztővel, sikérrel, közepére mélyedést készítek és ebbe teszem a nedves hozzávalókat, majd szintén egynemű tésztát dagasztok, letakarom és meleg helyen pihentettem kb. 1 órát. 

 30729783_10209476110299808_1376609500236087296_n.jpg

Miután megkelt kinyújtom vékonyra, majd összehajtogatom (először behajtom alulról és felülről is a közepére, majd félbe, mintha egy könyv lenne), letakarom és 20 percet hagyom pihenni. Ezt még kétszer megismétlem. Végül ujjnyi (kb. 1.5-2 cm) vastagra nyújtom, és kiszaggatom. Tepsire teszem, letakarva még 15 percet pihentetem, majd megszórom sajttal a tetejüket és előmelegített sütőben 160-180 fokon 20-25 percig sütöm. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása