Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Zabkorpás túrógombóc

2017. augusztus 08. - Vrg

Régen is nagyon szerettem a túrógombócot, akkor búzadarával készítettük. Életmódváltás után sem maradhat ki az életemből, többféleképpen készítettem már, zabpehellyel, tönkölykorpával, kukoricadarával, stb. Most egy zabkorpás verziót mutatok nektek (az eredeti receptet itt találjátok).

img_20170730_113951.jpg

Zabkorpás túrógombóc

  • 300 g krémes, zsírszegény túró 
  • 1 ek 1:4-hez édesítő
  • reszelt citromhéj
  • 1 db tojás (L méret)
  • 30 g zabkorpa

A túrót elkeverjük a többi hozzávalóval, fontos, hogy jól elkeverjük a hozzávalókat, én ehhez kézimixert használok. Egy lágyabb keveréket kell kapnunk. Hűtőbe tesszük, hogy a zabkorpa megszívja magát (legalább 1 órára, de akár egy egész éjszakát is állhat). Végül vizes kézzel gombócokat formálunk és sós, forró vízbe kifőzzük a gombócokat. A frissen elkészült gombócokat szeletelt mandulában megforgattam. Ebből a mennyiségből kb. 9-10 gombóc jön ki. 

Tálaláskor házi cukormentes levendulás sárgabarack lekvárral díszítettem. 

img_20170730_114523.jpg

TIPP: fontos, hogy krémes állagú túrót használjunk, a "rögös" itt sajnos nem lesz jó. Ha mégis olyat sikerül csak szerezni, akkor mindenféleképpen turmixoljuk össze egy kevés vízzel. 

TIPP: a gombócokat mandula helyett forgathatjuk darált dióba, kókuszreszelékbe is.

TIPP: Tálaláskor adhatunk hozzá lekvárt, de akár édesítős, fahéjas tejfölt/joghurtot is. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása