Bevásárlólista a diétás, egészséges életmódodhoz!

2018. március 06. - Vrg

Egyik korábbi bejegyzésemben (itt) ígértem egy bevásárlólistát, melynek segítségével könnyen kialakíthatod a  kiegyensúlyozott, egészséges étrendedet. Ha mindig tartasz otthon ezekből az élelmiszerekből, akkor egészséges és változatos ételeket tudsz készíteni. Kezdjük tehát az alapokkal, nézzük meg milyen alapanyagokat szükséges beszerezned annak érdekében, hogy elérd a célodat, legyen az akár fogyás, akár életmódváltás, vagy tudatos táplálkozás. 

Néhány hasznos tanács az étkezésedhez

Mindig tervezd meg a napi menüdet. Ha előre tervezel, akkor nem eshetsz abba a hibába, hogy azért eszel egészségtelen ételeket, mert nincs más választásod. 

Egyél naponta 4-5 alkalommal. A reggeli fontosságáról korábban már beszéltem, ne hagyd ki semmilyen esetben. A rendszeres, jól elosztott étkezésekkel elkerülheted a falási rohamokat is. 

Figyelj a megfelelő folyadékbevitelre. Fontos, hogy napi, minimum 2-3 liter folyadékot igyál, kerüld a cukros, szénsavas üdítőket, italokat. 

A megfelelő élelmiszerek mellett érdemes beszerezned tapadásmentes serpenyőt illetve pároló edényt is. Ezekkel az eszközökkel akár zsírmentesen is süthetsz, főzhetsz. 

Végezetül pedig jöjjön a bevásárlólista, természetesen tovább bővíthető, az itt felsorolt lista,  az általam is gyakran használt alapanyagokat tartalmazza (a teljesség igénye nélkül). Az ajánlott részben azokat az élelmiszereket soroltam fel, amiket érdemes beszerezni, a beilleszthető részben pedig olyan alapanyagok találhatóak amivel kiegészítheted az étkezéseidet. 

Húsok

  • Ajánlott: csirke, pulyka (mell vagy comb, lehetőleg bőr nélkül, egészben vagy darálva)
  • Beilleszthető: sovány marha, hal, garnéla

Zöldségek

  • Ajánlott: hagyma, fokhagyma, brokkoli, paradicsom, paprika, uborka, salátafélék
  • Beilleszthető: cukkini, édesburgonya, padlizsán, karfiol, spárga, cékla, káposzta, zöldbab, zöldborsó, gomba, répa

Gyümölcsök

  • Ajánlott: alma, banán, bogyós gyümölcsök, citrom
  • Beilleszthető:  ananász, kivi, narancs, pomelo, grépfruit, aszalt gyümölcsök (hozzáadott cukor nélkül), avokádó

Egészséges zsírok

  • Ajánlott: olívaolaj, kókuszolaj, sótlan magvak
  • Beilleszthető:  lenmagolaj, chia mag, magvajak (mogyoró, mandula)

Lassú felszívódású szénhidrátok

  • Ajánlott: barna rizs, basmati rizs, bulgur, teljes kiőrlésű kenyér, teljes kiőrlésű lisztek, zabpehely, teljes kiőrlésű tészta
  • Beilleszthető:  quinoa, hajdina, maglisztek, köles, hüvelyesek

Tejtermékek/helyettesítők, egyéb fehérje források

  • Ajánlott: tojás, tej (alacsony zsírtartalmú), joghurt, túró
  • Beilleszthető: görög joghurt, magitalok, cottage cheese, zsírszegény sajt, zsírszegény tejszín

Ízesítők, fűszerek

  • Ajánlott: energiamentes, természetes édesítő (eritrit, stevia, vagy ezek keveréke), só, bors, zöldfűszerek, cukrozatlan kakaópor, fahéj, cukormentes mustár
  • Beilleszthető:  chili, kurkuma, curry, jó minőségű szójaszósz, mézpótló, balzsamecet, étcsokoládé, cukormentes csokoládé

Italok

  • Ajánlott: zöld tea, gyümölcs tea, szénsavmentes víz
  • Beilleszthető:  gyógyteák, oolong tea

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)