Almás fahéjas zabkása

2018. április 19. - Vrg

Nagyon szeretem a zabkását reggelire. Sokféleképpen variálható, így nekem még nem sikerült megunnom. Hamar elkészül, de előre is elkészíthetjük akár. Remek napindító, tápláló, sokáig eltelít és tartalmaz minden olyan tápanyagot amire szükségünk lehet. Fehérjével, olajos magvakkal kiegészítve teljes értékű reggelinek tekinthető. 

img_1337_1.JPG

Almás fahéjas zabkása

  • 40 g zabpehely (nagyszemű)
  • kb. 1,5 dl forró víz
  • 1 alma (kb. 180 g, reszelve/kockára vágva)
  • 20 g fehérjepor (ha nagyon idegenkedünk tőle akkor, elhagyható, de ekkor kevesebb vízre van szükség, és használjunk valamilyen természetes édesítőt is)
  • fahéj ízlés szerint
  • + ízlés szerint pár szem dió, vagy mandula (kb. 10 g)

A zabpelyhet egy hőálló tálba tesszük, annyi forróvizet teszünk rá ami éppen ellepi, Hagyjuk állni 10-15 percig, ezalatt a zabpehely megszívja magát. Az almát lereszeljük, vagy apró kockára vágjuk. A zabos alaphoz keverjük a fehérjeport, hozzáadjuk a reszelt almát és fahéjjal édesítjük. Ha szeretnénk adhatunk hozzá olajos magvakat is. 

img_1336_1.PNG

Tápérték adatok

A teljes adagban, olajos mag nélkül:

295 kcal, 4 g zsír, 39 g szénhidrát, 23 g fehérje

A teljes adagban, 10 g mandulával számolva:

355 kcal, 9 g zsír, 40 g szénhidrát, 26 g fehérje

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)