Diétás töltött paprika

2018. május 31. - Vrg

Gyerekkorom nagy kedvence a hagyományos töltött paprika volt. Ez a verzió ízében szinte semmiben sem különbözik az eredeti verziótól, azonban a hagyományos rizst bulgurra, darált sertéshúst pedig pulykára cseréltem. Az újragondolt verzió így zsírszegényebb és akár diétás étrendbe is beilleszthető.

33575137_597007544014004_4667247270146605056_n.jpg

Diétás töltött paprika

Hozzávalók 2 adaghoz:

  • kb. 300 g darált pulykahús
  • kb. 50 g bulgur (száraz)
  • 1 tojás
  • 2-3 darab paprika (nekem 2 nagyobb paprikám volt itthon, ezeket betöltöttem, illetve 2 gombócot formáztam még külön
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 tk pirospaprika
  • 2 db babérlevél
  • kb. fél liter víz (annyi, hogy a paprikákat félig ellepje. Ezt helyettesíthetjük alaplével is)
  • kb. 350 g passzírozott paradicsom (Giana, üveges, 99% paradicsom)
  • só, bors ízlés szerint
  • édesítő ízlés szerint (2 tk 1:4-hez édesítőt használtam)

A vizet (vagy alaplevet) egy lábosban kevés sóval, babérlevéllel (alaplé esetén elhagyható) felforraljuk. Ezalatt elkészítjük a tölteléket. A húst, bulgurt, tojást, áttört fokhagymát, fűszereket (só, bors, pirospaprika) elkeverjük és megtöltjük a paprikákat/gombócokat formálunk. 

A megtöltött paprikát a vízbe tesszük, kb. fél órát pároljuk (15 perc után átforgattam, mivel a víz nem lepte el teljesen). Végül hozzáadjuk a passzírozott paradicsomot is, szükség esetén ízesítjük (só, bors, édesítő) és kb. 20 perc alatt készre főzzük (nekem további sűrítést nem igényelt, mivel önmagában a paradicsom is besűrítette). 

Tápanyag

(teljes adag 2 adagnak felel meg, ebből 1 adag)

kb. 380 kcal, 12 g zsír, 29 g szénhidrát, 38 g fehérje

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)