Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Teljes kiőrlésű házi pita

Az igazi, tölthető fajta :)

2017. október 14. - Vrg

Sajnos néha velem is előfordul, hogy későn eszmélek rá, hogy elfogyott a kenyerem. Legutóbb is ez történt és késő volt már nekiállni egy kenyérnek, ezért hát elkezdtem kutatni pita recept után, rá is leltem a tökéletes alapreceptre (itt), melyet természetesen tovább alakítottam és így született meg ez a teljes kiőrlésű verzió.

img_0191.JPG

Teljes kiőrlésű házi pita

  • 290 dkg liszt (ez lehet teljes kiőrlésű tönkölyliszt, de keverhető graham liszttel is, nálam a legutóbbi arány így nézett ki:100 g graham liszt, 190 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 25 g búzasikér
  • 2 dl langyos víz
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 tk só
  • 1 tasak szárított élesztő

A tészta gyúrásához/dagasztásához/kelesztéséhez kenyérsütő gépet használtam. Az üstbe tettem a vizet, az olajat és a sót, majd a kimért lisztet és búzasikért. A tetejére szórtam a szárított élesztőt és elindítottam a kelesztő programot. 

Ezután 5 egyforma darabra vágtam, gömbölyítettem őket, majd letakarva pihentettem 10 percig. Pihentetés után mindegyik tésztagömböt kerek formára nyújtottam (2-3 mm vastagon), majd szintén letakarva hagytam pihenni a kinyújtott pitákat 20 percig. Ezalatt előmelegítettem a sütőt 220 fokra. Végül a pitákat a sütőrácson sütöttem meg, kb. 5-6 perc alatt (ezalatt szépen felfújódtak a sütőben és át is sültek). 

Salátával, zöldségekkel, hússal megtöltve, fokhagymás joghurtos szósszal meglocsolva ettük. Nagyom finom volt. :)

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása