Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Diétás zserbógolyó

2018. november 28. - Vrg

Annyiszor belefutottam már ebbe a sütibe, tavaly és idén is. Tavaly sajnos nem jutott időm rá, viszont idén mindenféleképpen szerettem volna elkészíteni. Sok eredeti receptet végigolvastam és ezek alapján készítettem el ezt a diétás verziót. Számomra nagyon visszaadja az eredeti zserbó ízvilágát, de idén biztosan készítek még hagyományos zserbót is, természetesen azt is egy kicsit újragondolva. 
img_20181125_154029_440.jpg

Diétás zserbógolyó

  • 170 g cukormentes, rostdús keksz (Gullon Fibra)
  • 120 g darált dió
  • 80 g cukornak megfelelő édesítőszer (25 g 1:4-hez édesítőt használtam)
  • 100 g hozzáadott cukortól mentes lekvár (nálam barackos Szafi Reform)
  • kb. fél dl növényi tej
  • ízlés szerint rumaroma (elhagyható)
  • 8 db aszalt sárgabarack félbevágva (elhagyható)

A kekszet összetörjük (ez a fajta keksz könnyen morzsálódik, egy klopfolóval rásegítettem azért :)), majd egy nagyobb tálba tettem, hozzáadtam a diót, édesítőt, lekvárt, rumaromát, majd elkezdtem összegyúrni. Annyi tejet adtam hozzá amitől összeállt (kicsit lehet ragacsos, pihentetés után még változik az állaga). Kb. 15 percet pihentettem. Majd golyókat formáltam, mindegyik közepébe egy fél aszalt sárgabarackot rejtettem el. A kakaós bevonó elkészültéig a golyókat hűtőbe tettem.

  • 30 g cukornak megfelelő édesítő (10 g 1:4-hez édesítőt használtam)
  • 15 g zsírszegény kakaópor
  • kb. 0,75 dl növényi tej
  • 10 g kókuszolaj

Az édesítőt elkeverem a kakaóporral, hozzáadtam a tejet, majd az egészet kis lángon összefőztem. Amikor elkészült hozzáadtam a kókuszolajat és simára kevertem.  Végül az elkészült bevonóba félig belemártottam a zserbógolyókat. 

Ebből a mennyiségből kb. 16 db közepes méretű golyó jött ki.

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása