Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Házi joghurtsajt

2018. május 09. - Vrg

Mostanában nagyon rákattantam a joghurtsajtokra. Egyrészt nagyon finom, másrészt könnyen beilleszthető az egészséges életmódba (korábban light sajtkrémet használtam, ma már inkább csak joghurtsajtot). Úgy gondoltam itthon is megpróbálom reprodukálni. Hétvégén a piacon vásároltunk házi tejet, ebből készítettem joghurtot, majd az elkészült joghurtot használtam fel a sajtkrémhez. Az így készített joghurtsajt nekem nagyon ízlik, krémesebb, mint a bolti és kicsit savanykásabb is, biztosan gyakran fogom készíteni. 

joghurtsajt.PNG

Házi joghurtsajt

  • kb.  1 liter tej (bolti nem jó, érdemes házit beszerezni)
  • 1/5 kapszula joghurtkultúra
  • fűszerek ízlés szerint

A hideg tejet a fermentálógép tartályába/joghurt készítőbe tettem, hozzáadtam a joghurt kultúrát elkevertem, majd elindítottam a joghurt programot (8 óra+hűtés). Mivel estére lett kész a joghurtom, ezért csak másnap használtam fel, addig a hűtőben pihent. :)

Másnap szűrőzsákba tettem (magtejszűrő zsákba, de bármilyen sűrű szövésű anyag megfelel), felkötöttem a konyhacsap felé és hagytam kicsöpögni kb. 6 órán keresztül (melegebb idő esetén hűtőbe is tehetjük). 

A kész joghurtsajtot fűszereztem (kevés só, bors, oregánó, metélőhagyma, cayenne bors) és 1 éjszakát állni hagytam. Másnapra tökéletesen összeértek az ízek. Mivel tartosítószer nincs benne, ezért hűtőben kb. 3-4 napig áll el. 

Kenyérre kenve, szószokba, de natúr verzióban akár sütemények krémeként is el tudom képzelni. Mi puffasztott zabpehelyszelettel ettük, friss zöldségekkel. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása