Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Sütőben sült fánk

Hogyan hasznosítsuk a növényi ital szűrleményét?

2017. február 06. - Vrg

Már nagyon régóta szerettem volna kipróbálni a sütőben sült fánkot, ami nem a hagyományos élesztős tésztából készül, hanem egy szilikon forma segítségével lehet sütni, sokkal egyszerűbb és pikk pakk meg is van a fánkunk. Végre sikerült ilyen formát is beszereznem, így a mandulás rizstej szűrleményét felhasználva elkészítettem ezeket a fánkokat. Hozzá kell tennem, hogy ezek inkább piskótás jellegű fánkok lettek, a hagyományos olajban sült fánkokra nem hasonlít. Mindenesetre nekünk ebben a formában is nagyon ízlett.

picture_20170202_184106465.jpg

Sütőben sült fánk 

A banánt egy villával pépesítem, hozzáadom a többi hozzávalót és simára keverem. Szilikonos fánk sütőformába kanalazom a tésztát, majd előmelegített sütőben kb. 20-25 percig sütöm (gázsütő 4-es fokozatán, 10 perc után megfordítottam, majd újabb 10 perc után lezártam és még 5 percig a meleg sütőben hagytam). Sütés után érdemes megvárni amíg kihűl és úgy kiszedni a formából.

picture_20170203_075957664.jpg

TIPP: bármilyen szűrleményből elkészíthető, csak figyelni kell, hogy a tészta megfelelő állagú legyen. 

TIPP: édesítésre lehet használni eritritet, xlititet. Ízléstől függően 2-3 evőkanál elegendő. 

TIPP: muffin formában is elkészíthető, ekkor azonban érdemes tovább sütni, hogy a belseje is biztosan átsüljön.

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

 

süti beállítások módosítása