Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Teljes kiőrlésű zsemle

2017. május 17. - Vrg

Hétvégére elfogyott a kenyerem, ezért ki kellett találnom valamit helyette. Így születtek meg ezek a teljes kiőrlésű zsemlék, kivételesen sikérmentesen, 100%-ban teljes kiőrlésű lisztek keverékéből. :)

img_20170501_132527.jpg

Teljes kiőrlésű zsemle

  • 150 g növényi/natúr  joghurt
  • 1 tojás sárgája + a kenéshez 1 tojás sárgája
  • 1,5 dl víz
  • 50 g olvasztott kókuszolaj
  • 200 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 100 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 50 g teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 50 g zabkorpa
  • 1,5 tk só
  • 10-15 dkg magkeverék (lenmag, szezámmag)
  • 1 csomag porélesztő

Dagasztáshoz, kelesztéshez most is a kenyérsütő gépemet használtam. Először a nedves hozzávalókat tettem a gépbe (víz, olaj, joghurt, tojás), hozzáadtam a sót, majd jöttek  a lisztek,  zabkorpa, magok. A tetejére szórtam a porélesztőt, és elindítottam a kelesztő programot (1:20 perc összesen ).

A program lejárta után a tésztát átgyúrtam és 8 egyenlő részre osztottam. Zsemléket formáltam (császárzsemlével próbálkoztam, hát még kicsit gyakorolni kell :)). Lekentem a tetejüket tojással, majd megszórtam magokkal (ekkor lehet még pihentetni 10-15 percig). Előmelegített sütőben 20-25 percig sütöttem (gázsütő 4-5 fokozat). 

img_20170501_162425.jpg

 Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :) 

süti beállítások módosítása