Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Diétás tejberizs

2018. május 07. - Vrg

Annyira megkívántam a tejberizst, muszáj volt készítenem, persze igyekeztem ezt is egy kicsit megreformálni.  A végeredmény pedig egy igazán hűsítő desszert lett. Délutáni nasiként szoktam bevetni, fagyasztott erdei gyümölcsökkel megspékelve, már jó pár napja ezt eszem, még nem sikerült megunnom :). 

img_1987.JPG

Diétás tejberizs

  • 2 dl víz
  • kb. 3-4 dl növényi tej/ 1,5 % tej
  • 90 g basmati rizs
  • 1 csipet só
  • 1 ek 1:4-hez édesítő
  • negyed vanília rúd (elhagyható)
  • 2 tk útifűmaghéj (elhagyható, de ekkor kevesebb tejre lesz szükség, kb. 3 dl)

A rizst előfőzöm a vízben, mikor már majdnem teljesen felszívta a vizet, hozzáadom a tejet, sót, édesítőt, ízlés szerint a vaníliát. Addig főzöm, míg a rizs teljesen meg nem puhul. Az útifűmaghéj miatt én egy kicsit hígabb tejberizst szoktam készíteni, a maghéjat csak a végén adom hozzá, ez még kicsit sűrít/krémesít rajta (az útifűmaghéj el is hagyható, ekkor elegendő kb. 3 dl tejet hozzáadni és készre főzni). 

Végül fagyasztott gyümölcsökkel tálaltam. 

img_1981.JPG

Tápanyag

(csak a tejberizs,4 dl 1,5 %-os tejjel készítve. A teljes mennyiség 2 adag, egyből 1 adagban:)

kb. 246 kcal. 3 g zsír, 46 g szénhidrát, 9 g fehérje

(csak a tejberizs,4 dl cukormentes mandulatejjel készítve. A teljes mennyiség 2 adag, egyből 1 adagban:)

kb. 184 kcal. 3 g zsír, 37 g szénhidrát, 4 g fehérje

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása