Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Mandulás kókuszjoghurt házilag

2017. február 21. - Vrg

Nagyon kíváncsi voltam a Vegitalos fermentáló gépre, alig vártam hogy hazaérjek és kipróbáljam. Komoly feladat állt előttem, el kellett döntenem, hogy mit készítsek először (ez a gép használatánál is bonyolultabb feladat volt első nekifutásra a túl sok lehetőség miatt :)). végül a joghurtra esett a választásom. A végeredmény pedig fantasztikus lett (minden túlzás nélkül).

Először elkészítettem az alapot, egy kókuszos mandulás növényi tejszínt, majd ezt az italt használtam fel a fermentáláshoz. A gép használata nagyon egyszerű, úgyhogy, ha valaki ez miatt hezitál a vásárláson ne tegye, nincs benne semmi ördöngösség.img_20170219_082310.jpg

Első lépésként készítettem egy növényi tejet/tejszínt.

Mandulás kókusztej/tejszín Vegital géppel 

Az ital 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 3 AP (géphez kapott adagolópohár) kókuszreszelék
  • 1 AP (géphez kapott adagolópohár) blansírozott mandula
  • 50 g kókuszolaj
  • 1 ek olajessimo
  • édesítő ( 2 tk 1:4-hez édesítőt használtam)
  • negyed tk só
  • víz a max jelig

A hozzávalókat a gépbe teszem és elindítom a száraz magtej programot. Amikor elkészült a géphez kapott szűrő segítségével átszűrőm. Két decit kivettem, a többit pedig felhasználtam a joghurthoz. 

TIPP:  fontos, hogy a kókuszreszelék minősége kiváló legyen. Már többféle kókuszreszelékből csináltam tejet és nagy nagy különbségek figyelhetők meg a minőség terén, érdemes egy jobb minőségű kókuszreszeléket választani. Ha van rá igény szívesen megosztom a tapasztalataimat ezzel kapcsolatban is. 

TIPP:édesítésre lehet használni eritritet, xlititet, de beáztatott 3-4 szem datolya , vagy egy marék mazsola is megfelel. Az édesítést, ha joghurtot készítünk akár el is hagyhatjuk. 

TIPP: szűrleményt érdemes eltenni és később felhasználni, 5-6 napig hűtőben eláll. Receptek felhasználásra itt.  

TIPP: héjas mandulából is el lehet készíteni, de így a végeredmény barnás/rózsaszínes lesz a mandula barna héja miatt. Ízben minimális változás van csak.

img_20170219_081246.jpg

Mandulás kókuszjoghurt Vegital Fermentáló géppel 

A joghurt 1.2 literes Fermentáló géppel készült. 

  • 1 liter növényi tej
  • 1 tk konjac liszt (kb.  6 g)
  • 1 ek cukor
  • kb. fél deci víz

A növényi tejkészítő gépet elöblítem, és visszateszem bele a tejet (ekkor aki szeretné átszűrheti másodszor is, akár egy sűrűbb szövésű szűrön is). Hozzáadom a konjac lisztet és a cukrot, és elindítom a Juice programot. Ezután átöntöm a fermentáló edénybe és hagyom 42 fokra hűlni (nagy segítség ilyenkor egy hőmérő, amivel a pontos hőfokot ki lehet mérni). Végül 1/3-ad kapszula joghurt kultúrát elkeverek kevés vízzel, majd a lehűlt joghurtalaphoz keverem. Bekapcsolom a fermentáló gépet, beállítom a joghurt programot, 10 órát adok meg időnek. A gép elindul és jöhet a várakozás. :)

img_20170219_081346.jpg

TIPP:  40-42 fokot érdemes tényleg kivárni, nagyban befolyásolja a joghurt sikerességét a pontosan megválasztott hőfok.

TIPP:  cukrot nem igazán lehet helyettesíteni mással, a természetes édesítők nem jók a baciknak. A cukrot a bacik felhasználják, ezért én nem aggódtam miatta. 

TIPP: joghurt programnál a gép 8 órát ajánlt, azonban növényi tejeknél ez kevés lehet, ezért állítottam neki +2 órát. 

TIPP: a hűtési funkciót is bekapcsoltam a gépen, kb 2 óra alatt lehűtötte 10 fok alá a gép a joghurtot, így már bátran raktam be a hűtőbe. 

TIPP: másnap még kicsit sűrűsödött, az állag és íz pont olyan volt, mint amit elképzeltem, de ha valakinek nem elég sűrű, akkor még hidegen is lehet tovább sűríteni konjac liszttel. 

TIPP: konjac liszt helyett lehet használni más sűrítőt is pl. nyílgyökérlisztet (ebből biztosan több kell, de még ezzel nem próbáltam).

TIPP:  joghurtot, a hagyományos joghurthoz hasonlóan rengeteg módon fel lehet használni. Hamarosan mutatok pár ötletet a felhasználására, pl. kenyér, főétel, stb.

img_20170219_081800.jpg

Összefoglalva az első joghurtkészítésem, elmondhatom, hogy a legnehezebb része a várakozás, a gépekkel egyszerűen és könnyen tudunk joghurtot készíteni. Az előkészületi idő kb 30 perc + az az idő amíg a gépek dolgoznak, illetve hűl a tejalap. Bolti joghurthoz hasonlítva az eredmény felülmúlta minden várakozásom, pont olyan lett, mint amilyet szerettem volna, és pontosan tudom mi került bele, ami számomra nagyon fontos.

img_20170219_082243.jpg

A gépeket a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása