Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Meggyes mákos ívójoghurt

2017. február 25. - Vrg

Nagyon lelkes voltam a kókuszjoghurtom után, és mindenféleképpen valami ízesített joghurtot szerettem volna készíteni. El is terveztem egy máktejet alapnak, amíg először aszalt szilvával szerettem volna ízesíteni, de sajnos rosszul emlékeztem és elfogyott már az itthoni készlet. A fagyasztóban találtam meggyet, így meg is volt az ötlet meggyes mákos joghurt lesz. A végeredmény nem lett elég sűrű (annyira, amennyire az egy joghurttól elvárható), ízre viszont remek volt, így ívójoghurt lett belőle. Minden cseppje elfogyott így is, azonban nem mondok le a kanalazható verzióról sem, már azt is tudom, hogy min fogok változtatni legközelebb. img_20170222_113447.jpg

Meggyes mákos ívójoghurt 

Első lépésként készítettem egy növényi tejalapot.

Máktej Vegital géppel 

Az ital 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 2 AP (géphez kapott adagolópohár) mák (nem darált)
  • 1 AP (géphez kapott adagolópohár) kókuszreszelék
  • 3/4 AP (géphez kapott adagolópohár) kesudió (ennyi volt itthon)
  • 35 g kókuszolaj
  • 1 ek olajessimo
  • édesítő ( fél ek 1:4-hez édesítőt használtam)
  • negyed tk só
  • víz a max jelig

A hozzávalókat a gépbe teszem és elindítom a száraz magtej programot. Amikor elkészült a géphez kapott szűrő segítségével átszűrőm. Majd egy sűrűbb szövésű szűrön a már átszűrt tejet, mégegyszer átszűröm.

TIPP:  fontos, hogy a kókuszreszelék minősége kiváló legyen. Már többféle kókuszreszelékből csináltam tejet és nagy nagy különbségek figyelhetők meg a minőség terén, érdemes egy jobb minőségű kókuszreszeléket választani.

TIPP:édesítésre lehet használni eritritet, xlititet, de beáztatott 3-4 szem datolya , vagy egy marék mazsola is megfelel. Az édesítést, ha joghurtot készítünk akár el is hagyhatjuk. 

TIPP: szűrleményt érdemes eltenni és később felhasználni, 5-6 napig hűtőben eláll. 

TIPP: mákot egy éjszakára vízbe be lehet áztatni, ekkor intenzívebb mák íze lesz a tejalapnak (nekem erre most nem volt időm, de enélkül is finom lett).

img_20170222_112636_20170222125610047.jpg

Meggyes-mákos ivójoghurt Vegital Fermentáló géppel 

A joghurt 1.2 literes Fermentáló géppel készült. 

  • 1 liter növényi tej
  • 1 tk konjac liszt (kb.  6 g) 
  • 1 ek méz
  • 200 g meggy (nekem fagyasztott volt)
  • 1 citrom leve
  • kb. fél deci víz

A növényi tejkészítő gépet elöblítem, és visszateszem bele a kétszer átszűrt tejet  Hozzáadom a meggyet, egy fél citrom levét, a mézet és a konjac lisztet, és elindítom a Juice programot. Ezután átöntöm a fermentáló edénybe és hagyom 42 fokra hűlni (nagy segítség ilyenkor egy hőmérő, amivel a pontos hőfokot ki lehet mérni). Végül 1/3-ad kapszula joghurt kultúrát elkeverek kevés vízzel, majd a lehűlt joghurtalaphoz keverem. Bekapcsolom a fermentáló gépet, beállítom a joghurt programot, 10 órát adok meg időnek. A gép elindul és jöhet a várakozás. :)

Miután elkészült a másik fél citrom levét is hozzáadtam (további édesítést itt nekem nem igényelt, de ha esetleg valakinek nem lenne édes, ekkor még nyugodtan édesítheti). Ha valaki sűrűbbre szeretné ekkor keverhet hozzá konjac lisztet is.

img_20170222_113420.jpg

TIPP:  40-42 fokot érdemes tényleg kivárni, nagyban befolyásolja a joghurt sikerességét a pontosan megválasztott hőfok.

TIPP:  méz helyett lehet használni cukrot, szirupokat (rizs, agave, stb), a természetes édesítők (eritrit, xilit, stevia) nem jók a baciknak. A cukrot a bacik felhasználják, ezért én nem aggódtam miatta. 

TIPP: joghurt programnál a gép 8 órát ajánlt, azonban növényi tejeknél ez kevés lehet, ezért állítottam neki +2 órát. 

TIPP: a hűtési funkciót is bekapcsoltam a gépen, kb 2 óra alatt lehűtötte 10 fok alá a gép a joghurtot, így már bátran raktam be a hűtőbe. 

TIPP: konjac liszt helyett lehet használni más sűrítőt is pl. nyílgyökérlisztet (ebből biztosan több kell, de még ezzel nem próbáltam).

TIPP: fagyasztott meggyet használtam, azonban nem vártam meg míg kiolvad, hanem még félig fagyottan tettem a gépbe, legközelebb biztosan megvárom míg teljesen felolvad, vagy már kezdetekkor a növényi tejalapba teszem (szerintem ez miatt lett híg).

A gépeket a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása