Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Brokkolis rakott csirkemell

Csirkemell feketeerdei sonkával, brokkolival, sajttal és cottage cheese-zel

2018. január 29. - Vrg

Habár ritkán, de vannak olyan napok amikor nekem sincs kedvem a konyhába tenni, venni. Ilyenkor gyors megoldásokat keresek, így született meg ez a rakott csirkemell ötlet is, ami egyébként nagyon finomra sikeredett és egy igazi fehérjebomba sült ki belőle. 

Brokkolis rakott csirkemell

  • 2 kisebb csirkemellfilé (kb. 270-290 g, 4 szeletre vágtam fel)
  • kb. 400 g brokkoli 
  • 80 g feketeerdei sonka
  • 1 doboz cottage cheese (láttam már ebből is light verziót, így azt használtam, de a sima is tökéletes)
  • tetejére zsírszegény sajt ízlés szerint
  • fűszerek (sómentes gyros fűszerkeverék, só, bors, metélőhagyma)

A brokkolit rózsákra szedtem, félpuhára főztem (hideg, enyhén sós vízben felraktam, majd addig főztem, míg a víz fel nem forrt). Ezalatt a csirkemellet szeletekre vágtam, majd befűszereztem (sómentes gyros fűszert használtam). Egy kerek jénai formát kibéleltem a sonka szeletekkel, erre ment a befűszerezett hús, ezután a húst kissé megsóztam (csak az egyik felét és azt se kell nagyon, mert maga a sonka is elég sós). 

A félig kész brokkolit elkevertem a cottage cheese-zel, adtam hozzá borsot, metélőhagymát, majd a hús tetejére halmoztam. Végül az egészet zsírszegény sajttal befedtem. 

160 °-os sütőben 30-40 percig sütöttem, nekem elég sok leve lett, ezt a sütés végén leöntöttem róla. Mellé paradicsomos barna rizst készítettem. 

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása