Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Csirkés wrap (teljes kiőrlésű, szénhidrát-csökkentett)

2017. április 11. - Vrg

Pár éve egy rendezvényen ettem hasonló ételt, hússal és salátával töltöttek meg lepénykenyereket, felcsavarták és úgy kínálták. Már akkor azon gondolkoztam, hogyan tudom ezt otthon megvalósítani. Végül rátaláltam erre a receptre. Életmódváltáskor nyilván ez a recept is háttérbe szorult, azonban egyik nap nagyon megkívántam, így ki kellett találnom valamit a megvalósításra. Szerintem nagyon finom lett, szinte bármilyen töltelékkel el tudom képzelni. 

img_20170311_171948.jpg

Csirkés wrap (teljes kiőrlésű, szénhidrát csökkentett)

  • 160 g teljeskiőrlésű tönkölyliszt
  • 140 g szénhidrát-csökkentett liszt
  • 1,5 tk só
  • 2,5 dl víz
  • 2 ek olvasztott kókuszzsír
  • fél csomag szárított élesztő

A dagasztást, kelesztést ebben az esetben is a kenyérsütő gépemre bíztam. Minden a gép üstjébe tettem, először a nedves hozzávalókat, majd a sót, liszteket, és végül a tetejére szórtam az élesztőt. Elindítottam a gépet (1:20 perc a a program, fél óra dagasztás, 50 perc kelesztés). Dagasztásnál mindig figyelem a gépet, hogy megfelelő állagú tésztát gyúrjon, ha nem állna össze, kevés vizet adok még hozzá.

A kelesztő program lejárta után 4 részre osztom a tésztát, golyókat formálok belőle, letakarva pihentetem 10 percet. Egy gombócot kör alakúra nyújtok, majd az előmelegített, és zsiradékkal vékonyan kikent serpenyőbe teszem (érdemes wokot, vagy nagyméretű vastagabb falú serpenyőt használni). Kis lángon addig sütöm (kb. 2-3 perc, amíg sül lehet nyújtani a következő lepényt) amíg "buborékok" nem jelennek meg a felszínén, ekkor megfordítom. A másik oldalt még pár percig sütöm és kész is vagyunk. 

Sokféle tölteléket kipróbáltunk már, most fokhagymás tejfölös szósszal, csirkével és zöldségekkel ettük, de finom tud lenni egy tejfölös sajtos feltét is. Próbáljátok ki Ti is! :)

img_20170311_171422.jpg

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :) 

süti beállítások módosítása