Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Waldorf leves

2017. január 13. - Vrg

Legutóbbi paradicsomleveshez csak egy hatalmas zellert kaptam, így elég sok megmaradt belőle. Egyébként a zeller nem a kedvencem (inkább nyersen szeretem), a húslevesben például meg sem eszem. Így született meg a receptötlet, hogy kicsit ellensúlyozzam a zeller izét valamivel. Waldorf salátát szeretem, hát már krémlevesben is a kedvenceim közé fog tartozni.

picture_20170111_173620091.jpg

Waldorf leves Vegital géppel 

A leves 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 280 g zeller (hámozott, darabolt)
  • 160 g alma (héjastul,magházat kivágtam, 1 nagyobb alma volt)
  • Fél hagyma (40 g)
  • 1 AP (géphez kapott adagolópoharat használtam) dió
  • Fél AP (géphez kapott adagolópoharat használtam)  rizs (barna és vadrizs keverékét használtam, de bármilyen rizzsel helyettesíthető)
  • 1 ek olívaolaj
  • 3 tk adalékmentes vegeta
  • Fél tk kakukkfű
  • Só, bors
  • Víz a max jelig

A hozzávalókat a gépbe öntöm, elindítom a krémleves programot. Miután elkészült átszűrtem. Ezután kb. fél deci házi mandulatejet adtam hozzá, hogy krémesebb legyen. Tetejét petrezselyemmel és pár csepp olívaolajjal díszítettem.

TIPP: apróra vágott almával és camembert sajttal tálaltam.
TIPP: főzés előtt a gépet kevés ecettel átöblítettem (nem érződik a levesen). Program indítás előtt az egészet fakanállal átkevertem
TIPP: gép nélkül is elkészíthető a recept, ekkor a diót hagyjuk ki a hozzávalókból (pirított dióval tálaljuk), valamint a rizs elhagyható. 

 A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása