Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Sajtos rúd recept

Hogyan hasznosítsuk a növényi ital szűrleményét?

2017. január 19. - Vrg

Édes recept ötletet már mutattam a növényi ital szűrleményének felhasználására, sós verzió készítése már nem olyan egyszerű, de nem is kivitelezhetetlen. Finom, omlós sajtos rudakat sütöttem a mandulatejem szűrleményéből, zabpehely és bambuszrost liszt hozzáadásával. 

Sajtós rúd mandulatej szűrleményből

  • 90 gr szűrlemény
  • 115 g zabpehely liszt
  • 2 egész tojás (M)
  • 3 ek bambuszrost liszt
  • 10 g parmezán
  • 40 g kókuszzsír (lágy, nem folyós)
  • 2 tk sütőport
  • fél tk só
  • 1 tk citromlé

A zabpehely lisztet, szűrleményt, bambuszrost lisztet, parmezánt, sütőport, sót összekeverem. Ezután adom hozzá a nedves hozzávalókat, és egy egynemű tésztát gyúrok belőle. Kezdetnek 90 g zabpehely lisztet kevertem össze és ahogy vette fel a tészta a mennyiséget úgy pótoltam. Ez sokban függ attól is, hogy a szűrleménynek milyen a nedvességtartalma, tehát érdemes kevesebb zabpehely liszttel kezdeni és utólag pótolni ha szükséges. A tésztát fél órára hűtőbe tettem, majd kinyújtottam (kevés bambuszrost liszttel megszórt munkalapon), sajttal megszórtam és rudakat vágtam belőle. Előmelegített sütőben 15-20 percig sütöttem (első adagnak kellett a 20 perc, második adagnak elég volt már kevesebb is), gázsütő ötös fokozatán.

 

TIPP: a tészta tovább ízesíthető fokhagymaporral, köménnyel

TIPP: sima sajt helyett lehet használni füstölt sajtot, parmezánt, más kemény sajtot is. 

TIPP: olyan szűrleményt érdemes használni ami minimálisan volt édesítve, erre mandulatej főzésénél figyeljünk.

TIPP: mandulatej receptet itt találjátok. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása