Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Mogyorótejes kakaós zabpuding

2017. január 26. - Vrg

Zabpudingot az elmúlt időszakban legalább ötször készítettem, sajnos egyik verzió se nyerte el igazán a tetszésemet. Finomnak finom volt, el is fogyott, de állagra nem tetszett. A zabnak van egy olyan tulajdonsága, hogy a belőle készült ital/desszert kissé nyákos. Zabkásában ez nem nagyon zavar, pudingnak mégis olyat szerettem volna, ami valóban hasonlít a rendes, hagyományos pudinghoz. Sokféleképpen próbáltam ellensúlyozni ezt a problémát. Először zabpehellyel és kókuszreszelékkel próbálkoztam, az eredmény inkább hasonlított egy zabkásásra. Ezután kipróbáltam a zabpehelylisztes verziót, önmagában és kókuszreszelékkel is, jobb volt mint az előző verziók, de még mindig nagyon nyúlós. Ekkor jutott eszembe a keményítő, hogy az talán ellensúlyozhatja ezt a problémát, hiszen magában a pudingporban is az van. Az így elkészült verzió minden várakozásom felül múlta. Az arányokkal lehet még játszani, hozzám ez az állag áll legközelebb.

picture_20170122_155832313.jpg

Mogyorótejes kakaós zabpuding (1 adag)

  • 2 púpozott evőkanál zabpehelyliszt (kb. 28 g)
  • 1 púpozott evőkanál tápióka liszt (kb. 13 g)
  • 1 evőkanál kakaó (kb. 8 g)
  • 2 teáskanál 1:4-hez édesítő
  • csipet só (kb. 1 g)
  • késhegynyi citromsav (elhagyható)
  • 3 dl mogyoró tej (most 2.8 dl tejet használtam, ennyi volt itthon. Mogyorótej receptet itt találtok).

A száraz hozzávalókat elkeverem, majd a tej felét hozzáöntöm, kézi habverő segítségével simára keverem. Hozzáöntöm a tej másik felét, és sűrűre főzöm (nekem kb. 4-5 perc kellett, hogy besűrűsödjön, figyeljünk, hogy oda ne égjen). Melegen is nagyon finom, az állaga is jó. Langyosan ettem, hidegen még pudingosabb állaga lesz.

picture_20170124_155203746.jpg

TIPP: mandulatejjel (recept itt), kókusztejjel is elkészíthető.

TIPP: édesítésre lehet használni eritritet, xlititet. Ízléstől függően 1-2 evőkanál elegendő. Érdemes kóstolgatni. 

TIPP: fontos, hogy jó minőségű kakaóport használjunk. 

TIPP: kakaó mennyiségét lehet növelni. Itt inkább azt szerettem volna, ha a mogyoró íze dominál.

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása