Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Tojáskrémleves

2017. január 30. - Vrg

Nagyon szeretem a tojáslevest, de már idejét se tudom, hogy mikor ettem utoljára a régi hagyományos verziót. A minap nagyon megkívántam, de gondoltam akkor már nem egy sima hagyományos tojáslevest készítek, hanem átalakítom úgy, hogy a Jasmine gépemmel főzöm meg.

picture_20170127_133944506.jpg

Tojáskrémleves

 A leves 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 85 g zellerszár
  • 1 fej hagyma (60 g)
  • 130 g sárgarépa
  • 2 db fokhagyma (9 g)
  • 1 AP rizs
  • 1 ek olívaolaj
  • 1,5 tk mustár
  • fél tk őrölt babér
  • fél tk petrezselyem
  • 3 tk adalékmentes ételízesítő
  • késhegynyi szerecsendió
  • só, bors ízlés szerint
  • víz a MIN és MAX jel közé
  • 4 db főtt tojás

A hozzávalókat (a tojás kivételével) apróra vágom és a gépbe teszem. Elindítom a krémleves programot. A tojásokat keményre főzöm, pucolom és felvágom. Ha lejárt a program a fejet hideg vízzel átöblítem, a leveshez adom a főtt tojásokat (érdemes ekkor megkóstolni a levest, én adtam még hozzá sót és kevés borsot is), visszateszem a gép fejét és elindítom a Juice programot. 

picture_20170127_134221790.jpg

TIPP: rizs helyett krumplival is lehet sűríteni a levest.

TIPP: rizs/ vagy kókusztejszínnel tovább krémesíthető a leves (nekem enélkül is elég krémes volt).

TIPP: tálaláskor megszórhatjuk kevés friss petrezselyemmel, egész köménymaggal, cayenne borssal. Tálalhatjuk pirított szalonnával, kolbásszal is, tojással.

TIPP: aki kedveli a savanyú ízvilágot tálaláskor adhat egy kevés ecetet a leveshez. 

TIPP: a gépet használat előtt ecettel átöblítettem (ez segít az esetleges lerakódások feloldásában és a leégés megelőzősen). Indítás előtt egy fakanállal az egészet átkevertem).

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása