Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Mandulás rizstej Vegital géppel

2017. február 04. - Vrg

Rizstejet még nem csináltam, de ki szerettem volna próbálni már. Ha boltba járok mindig megnézem a növényi tejeket, az árakon általában megdöbbenek és újra és újra rájövök, hogy remek döntést hoztam a növényi italkészítő gép vásárlásával. Így akadtam rá erre a rizstej ötletre is, az egyik polcon láttam meg. Gondoltam itthon újraalkotom. Bár kókusz nem volt az összetevők között, mégis úgy döntöttem, hogy teszek bele egy adagoló pohárral, ugyanis azt vettem észre, hogy remek állagot ad a növényi tejeknek (aggódtam, hogy rizstej magában túl nyákosnak bizonyul az én ízlésemnek), az íze pedig ilyen kis mennyiségben egyáltalán nem érvényesül.

 picture_20170202_173316796.jpg

Mandulás rizstej Vegital géppel

Az ital 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 1 AP (géphez kapott adagolópohár) kókusz,
  • 1 AP (géphez kapott adagolópohár) mandula (blansírozott),
  • 0.5 AP (géphez kapott adagolópohár) rizs (barna és vadrizs keveréket használtam),
  • 1 ek olajessimo (más semleges ízű olaj is megfelel),
  • kevés só (kb. negyed teáskanál)
  • 2 ek eritrit
  • víz a max jelzésig.

A hozzávalókat a gépbe öntöm, elindítom a száraz gabona programot. Amikor elkészült, a géphez kapott szűrő segítségével átszűröm. 

Másnap a reggeli kávémat már ezzel a tejjel habosítottam (habosítás előtt még egyszer átszűrtem a tejet, egy sűrű szövésű szűrő segítségével). 

picture_20170203_085726031.jpg

TIPP: lehet ízesíteni fahéjjal, vanília rúddal, mézeskalács fűszerkeverékkel stb,

TIPP: hidegen szépen habosítható a tej (kb. két-háromszorosára). 

TIPP: édesítésre lehet használni xiltitet, de beáztatott 3-4 szem datolya , vagy egy marék mazsola is megfelel. 

TIPP: Blansírozott mandulát otthon is egyszerűen tudunk készíteni, a mandulaszemeket forróvízzel leöntjük és 1-2 percig állni hagyjuk. Hideg vízzel átöblítjük, ezután könnyen ki tudjuk nyomni a héjából.

TIPP: szűrleményt érdemes eltenni és később felhasználni, 5-6 napig hűtőben eláll. Most kivételesen azonnal felhasználtam az alábbi kis fánkok sültek ki belőle, melynek receptjét hamarosan hozom Nektek. 

picture_20170202_183945307.jpg

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása