Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Kesudiós kókusztejszín

2017. február 14. - Vrg

Hagyományos kókusztejszínt már készítettem, azonban szerettem volna kipróbálni a kesudiós változatot is. Körülbelül 9 dl tejszínt sikerült készítenem, melyet két részletben használtam fel. Készítettem belőle krémet, a maradékot pedig szifonba töltöttem. 
img_20170212_131514.jpg

Kesudiós kókusztejszín Vegital géppel 

Az ital 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 1 kókuszdió (230 g kókuszhús kockára vágva)
  • 2.5 AP kesudió
  • 75 g kókuszolaj
  • 1 ek olajessimo
  • édesitő ( 1,5 ek 1:4-hez édesítőt használtam, mert édes tejszínt szerettem volna)
  • negyed tk só
  • víz a max jelig

A hozzávalókat a gépbe teszem és elindítom a száraz magtej programot. Amikor elkészült a géphez kapott szűrő segítségével átszűrőm. 

img_20170211_115311.jpg

Kimértem 2 dl, ebből krémet készítettem, melyet a kókuszrolád receptemben használtam fel (recept hamarosan). 

A maradékot jól behűtöttem, majd habszifonba tettem. Több nap után sem kötött bele a szifonba, így teljes mértékben fel tudtam használni habként. Nekem ez a verzió jobban tetszik, mint a sima kókusztejszín, ott sajnos szétvált a tejszínem, illetve ha hűtőbe tettem akkor kicsapódott a kókuszzsír és egy koronggá állt össze, csak melegítéssel tudtam egyneművé tenni.  Ennél a tejszínnél ez nem történt meg, ami biztató számomra. :)

A hagyományos (állati eredetű) tejszínhez hasonló kemény habot ebből a növényi tejszínből nem sikerült elérnem, felhasználását csak frissen ajánlom.

img_20170212_131844.jpg

TIPP:  kókuszdió helyett lehet használni kókuszreszeléket is, kb. 3 AP.

TIPP: édesítésre lehet használni eritritet, xlititet, de beáztatott 3-4 szem datolya , vagy egy marék mazsola is megfelel. 

TIPP: szűrleményt érdemes eltenni és később felhasználni, 5-6 napig hűtőben eláll. 

TIPP: kókuszdiót egyszerű megtörni (kb. 5 perc), egy erős férfikéz és egy kés (esetleg bárd, a lényeg, hogy kicsit nehezebb eszköz legyen) szükséges. A kókuszdiót a késsel (nem az élével, hanem a másik felével), körbeütögetjük mindaddig, amíg a héj meg nem reped. Ezután már könnyedén ki tudjuk belőle szedni a kókuszhúst. 

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása