Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Lenmaglisztes kókuszgolyó

Hogyan hasznosítsuk a növényi ital szűrleményét?

2017. február 18. - Vrg

Nagyon szeretem a kókuszos süteményeket, és szintén kedvenceim közé tartoznak a sütés nélküli desszertgolyók. Már régóta szerettem volna kipróbálni a lenmaglisztet, korábban még semmilyen receptben nem használtam, így nagyon kíváncsian vártam a végeredményt. Engem nagyon meggyőzött, remélem nektek is ízleni fog. Ehhez a süteményhez a legutóbbi növényi tejszínem szűrleményét használtam fő összetevőként. 

img_20170212_165607.jpg

Lenmaglisztes kókuszgolyó

  • 350 g szűrlemény (kesudiós kókusztejszín szűrleményét használtam)
  • 60 g lenmagliszt
  • 35 g kakaópor
  • 1.5 ek 1:4-hez édesítő
  • 50 g aszalt szilva
  • rumaroma ízlés szerint (kis üvegnek a felét használtam fel).
  • kókuszreszelék a hempergetéshez.

Az aszalt szilvát leöntöm a rumaromával és állni hagyom, majd apróra vágom. A tészta hozzávalóit egy tálba öntöm és összekeverem, hozzáadom az apróra vágott aszalt szilvát és egy tésztagombóccá gyúrom (ha nem állna össze kevés növényi tejet lehet hozzáadni, ha esetleg túl nedves lenne a tészta akkor lenmagliszttel lehet javítani az állagot). Hűtőbe tesszük, legalább egy órát pihentetjük. Kisebb golyókat formázunk, és kókuszreszelékbe megforgatjuk. 

TIPP: A kiformázott golyókat megforgathatjuk darált dióban, mogyoróban, de akár olvasztott csokoládéban is.

TIPP: Édesítésre lehet használni xilitet, eritritet is (4-6 evőkanál, ízlés szerint).

TIPP: Lenmaglisztet lehet helyettesíteni zabpehelyliszttel is.

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

 

süti beállítások módosítása