Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Teljes kiőrlésű házi kenyér

2017. március 10. - Vrg

Több, mint egy éve rendszeresen itthon sütöm a kenyeret, mindezt kenyérsütőgéppel teszem. Nagyon egyszerű, így a kenyérkészítés, természetesen a recept kenyérsütőgép nélkül, sütőben is elkészíthető. Az eredeti receptet a géphez kapott receptfüzetben találtam, azonban az idő folyamán ezt teljesen átalakítottam, így született meg a kenyérnek ez a verziója. 
img_20170309_162153.jpg

Teljes kiőrlésű házi kenyér

Hozzávalók 700 g kenyérhez:

  • 3 dl langyos víz
  • 2 ek olíva/kókuszolaj
  • 2 tk só
  • 5 g méz
  • 140 g graham liszt
  • 160 g teljes kiörlésű tönkölyliszt
  • 30 g zabpehely
  • 75 g sikér
  • 15 g szezámmag
  • 15 g lenmag
  • 1 g aszkorbinsav (elhagyható)
  • 1 csomag porélesztő

Kenyérkészítéshez a kenyérsütőgépemet használtam. Először a nedves hozzávalókat tettem a gépbe (víz, olaj), hozzáadtam a sót, majd jöttek  a lisztek, búzasikér, zabpehely, magok, aszkorbinsav. A tetejére szórtam a porélesztőt, és elindítottam a kenyérsütési programot (2:50 perc összesen ).

img_20170309_161329_20170309201124372.jpg

TIPP:  lehet csak tönkölylisztből is készíteni, illetve a lisztek arányát lehet változtatni, 150 g-nál viszont ne legyen kevesebb a tönkölyliszt, mert akkor nagyon megváltozik a kenyér állaga.

TIPP: friss élesztővel  is elkészíthető, előtte fel kell futtatni.

TIPP: sütés előtt a tetejét meg lehet szórni magokkal, illetve más magokat is lehet használni pl.: köménymag, tökmag, hántolt napraforgómag, stb.

img_20170309_145303.jpg

Tápérték (100 g kenyér):
244 kcal, 5 g zsír, 32 g szénhidrát, 16 g fehérje

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása