Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Kefires sajtos pogácsa

2017. március 28. - Vrg

Pogácsát szerettem volna készíteni, de se időm, se kedvem nem volt hajtogatni, keleszteni, így más megoldásra volt szükség. A tésztához házi napraforgómag kefirt használtam, de hagyományos kefirrel is elkészíthető. Egy nagyon puha (másnap is), gyorsan elkészülő pogácsa lett a végeredmény. 

img_20170301_180920.jpg

Kefires sajtos pogácsa

  • 150 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 150 g szénhidrát csökkentett liszt
  • fél tk só
  • 1 tasak sütőpor
  • 3 ek kókuszolaj (30 g)
  • 225 g növényi kefir/kefir
  • 15-20 g sajt a szóráshoz

Összeállítom a tésztát, nekem van kenyérsütőgépem, így azt használtam a gyúrásra. Először a nedves hozzávalókat tettem a gépbe, majd hozzáadtam a sót, liszteket, sütőport. Egynemű tésztát dagasztottam a gép segítségével.

Kézzel is elvégezhetők ezek a műveletek, a liszteket elkeverem a sütőporral, közepére mélyedést készítek és ebbe teszem a nedves hozzávalókat, majd szintén egynemű tésztát dagasztok.

A tésztát kb. 10 percig letakarva pihentetem (Ezalatt sajtot reszeltem, és előmelegítettem a sütőt). 

img_20170301_173402_1.jpg

A tésztát ujjnyi vastagra nyújtom és kiszaggatom. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem és előmelegített sütőbe kb. 20-25 percig sütöm (gázsütő 5-ös fokozat).

img_20170301_180729_1.jpg

TIPP:  lehet csak szénhidrát csökkentett lisztből, illetve csak tönkölylisztből is készíteni

TIPP:  bármilyen kelt tésztához alkalmas szénhidrát csökkentett liszt használható (pl. Dia-Wellness, Zellei Tündi, stb.)

 Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása