Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Fermentált kapros cukkini

2017. április 26. - Vrg

Nagyon szeretem a cukkinit, nem volt kérdés, hogy megpróbálkozok a fermentált verzióval. Kijelenthetem, fantasztikusan sikerült, szerintem az eddigi legjobb fermentált zöldségem. A cukkinit nem reszeltem, hanem csíkokra szeltem, ennek oka, hogy szerettem volna megtartani a kissé ropogós állagot. A kapor nagyon jól illik a cukkinihez, illetve a további fűszerek is tökéletesen kiegészítik egymást. Biztosan újra készítem. :)

img_20170426_090102.jpg

Fermentált kapros cukkini

  • 3 db kisebb méretű cukkini (kb. 400 g), csíkozva
  • 2 gerezd fokhagyma, szeletekre vágva
  • 2 szál újhagyma karikázva (elhagyható, de lehet akár több is, nekem ennyi volt itthon)
  • 1 csokor kapor
  • 1 tk színes bors
  • fél alma szeletekre vágva (kb. 50 g, lehet több is)
  • 1 ek só
  • 1 ek frissen facsart citromlé
  • 0,5-1 tk bio méz 
  • 1/5 mezofil kapszula
  • 4-5 dl szűrt víz

A cukkinit karikára, majd csíkokra vágom. Az almát vékony szeletekre karikázom. A fermentáló edény aljába helyezem a kaprot, rászórom az egész borsot, majd a cukkini felét. A cukkini tetejére helyezem a fokhagymák, újhagymák felét, az almákat, meglocsolom a citromlével, majd az egészet betakarom a cukkini másik felével és a maradék fokhagyma és újhagyma szeletekkel. A mezofil kapszulát elkeverem kevés vízben és hozzávalókhoz öntöm. A maradék vízben elkeverem a sót és a mézet és felöntöm a cukkinit (ha nem lepné el tejesen a víz, akkor utólag pótolni szükséges). 

 Fermentálás előtt:img_20170422_160617.jpg

A tartályt lefedem fóliával és a gépbe helyezem, ráteszem a gép fedelét. Elindítom a gépet, és kiválasztom a Kimchi programot (28 óra). A program, lejárta után hagytam kihűlni szoba hőmérsékleten, majd hűtőbe tettem.

Végeredmény:

img_20170426_090033.jpg

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok, alapanyagokat is tudtok rendelni..

img_20170426_085814.jpg

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása