Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Erdei gombakrémleves

2017. október 25. - Vrg

Nagyon egyszerű, ízletes leves, mely tökéletes egy gyors ebédre vagy vacsorára. Főleg ilyen hideg, esős napokon. Már régóta terveztem erdei gombakrémleves készíteni, örülök, hogy rátaláltam erre a fagyasztott gombakeverékre, minősége és íze is kiváló. Hagyományos gombakrémleves receptet itt találhattok a blogon.

Erdei gombakrémleves

  • 100g hagyma (1 közepes fej)
  • 600 g erdei gombakeverék (fagyasztott, összetevők: vargánya, csiperke ,laskagomba, nameko , shiitake )
  • kb. 8 dl víz
  • 3 tk adalékmentes ételítesítő
  • 1 ek olívaolaj
  • 2 ág rozmaring (vagy helyette szárított rozmaring)
  • só, bors ízlés szerint
  • tejszín/növényi tejszín/tejföl ízlés szerint

Elkészítés Vegital géppel:

A leves 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

Ha sűrűbb levest szeretnénk akkor fél AP (géphez kapott adagoló pohár) basmati rizst is tehetünk a gépbe. 

A felaprított hagymát, gombákat a gépbe tettem, fűszereztem, majd felöntöttem vízzel (MAX és MIN jel között). Elindítottam a krémleves programot. Miután lefutott a program, hozzáadtam 2 ek tejfölt (tejszínnel is helyettesíthető kb. 1 dl) és lefuttattam a Juice funkciót. 

Elkészítés hagyományos módon:

A hagymát az olajon megpirítjuk, hozzáadjuk a gombákat. Az egészet összeforgatjuk, felengedjük kb. 8 dl vízzel, fűszerezzük, összeforraljuk. Végül az egészet botmixerrel/turmixgéppel krémesítjük, ízlés szerint tejföllel/tejszínnel gazdagítjuk.

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása