Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Édesburgonyás karfiol krémleves

2017. november 16. - Vrg

Ebben a hideg időben sokkal szívesebben eszek melengető ételeket vacsorára is. A krémleves erre tökéletes, gyors megoldás. A hűtőben árválkodott még egy fél karfiol és egy kis édesburgonya, és a hétvégéről maradt tyúkhúsleves, így megszületett ez a variáció.  

img_0287.JPG

Édesburgonyás karfiol krémleves

  • 100g hagyma (1 közepes fej)
  • 150 g édesburgonya (pucolt)
  • 325 g karfiol
  • kb. 8 dl alaplé (vagy helyette víz és adalékmentes leveskoca/ételízesítő)
  • 1 ek olaj (olíva vagy kókusz)
  • kb. negyed tk őrölt szegfűbors (elhagyható)
  • szerecsendió (nagyon kevés elég belőle, kb. 1 késhegynyi )
  • só, bors ízlés szerint
  • tejszín/növényi tejszín/tejföl ízlés szerint, esetleg light sajtkrém (natúr, light, fél tubus)

Elkészítés Vegital géppel:

A leves 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

A felaprított hagymát, zöldségeket a gépbe  tettem, fűszereztem, majd felöntöttem az alaplével (MAX és MIN jel között). Elindítottam a krémleves programot. Miután lefutott a program, hozzáadtam 2 ek tejfölt (tejszínnel is helyettesíthető), fél tubus natúr krémsajtot és lefuttattam a Juice funkciót. 

Elkészítés hagyományos módon:

A hagymát az olajon megpirítjuk, hozzáadjuk az édesburgonyát, karfiolt. Az egészet összeforgatjuk, felengedjük kb.  1 liter vízzel, fűszerezzük, összeforraljuk. Ha a zöldségek megpuhultak az egészet botmixerrel/turmixgéppel krémesítjük, ízlés szerint tejföllel/tejszínnel/sajtkrémmel lazíthatjuk.

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása