Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Újragondolt kókuszrolád

Hogyan hasznosítsuk a növényi ital szűrleményét?

2017. február 16. - Vrg

Nagyon szerettem volna már kókuszroládot készíteni, de mindezt úgy szerettem volna megvalósítani, hogy a tésztába felhasználom a növényi ital szűrleményét. Itt kezdődött az ötletelés, először mandulatej visszamaradt őrleményére gondoltam, de aztán végül a gesztenyetejből leszűrt és megmaradt alapanyagra esett a választásom, a krémessége miatt.

img_20170212_173442.jpg

Újragondolt kókuszrolád

Tészta:

  • 275 g szűrlemény (gesztenyetej szűrleményét használtam), lehet használni natúr gesztenyemasszát is (kb. 200-250 g, ekkor a zabpehelyliszt mennyisége változhat)
  • 120 g zabpehelyliszt
  • 30 g kakaó
  • 1 ek 1:4-hez édesítő (ez lehet több is, én inkább a krémet készítettem édesre).
  • rumaroma ízlés szerint

Krém:

  • 2 dl kókusztejszín (házi kesudiós kókusztejszín recept itt)
  • fék tk konjac liszt
  • 4 tk 1:4-hez édesítő
  • 60 g kókuszreszelék

A tészta hozzávalóit összekeverjük, majd egy tésztagombóccá gyúrjuk össze (akkor jó, ha nem lágy, de nem is törik a tészta). Ha túl száraz lenne adhatunk hozzá kevés növényi tejet, vagy esetleg cukormentes lekvárt. Ha túl nedves akkor pedig a zabliszt mennyiségét tudjuk pótolni (ez függ attól is, hogy ki mennyire nyomkodja ki a szűrleményét). Hűtőbe tesszük legalább 30-40 percet pihentetjük.

Ezalatt elkészítjük a krémet. A tejszínt egy tálba öntjük, édesítjük, majd kézi habverő segítségével elkeverjük benne a konjac lisztet. Állni hagyjuk, kb. 20 perc alatt besűrűsödik (10 perc után átkevertem, majd hagytam tovább pihenni). Ezután hozzákeverjük a kókuszreszeléket és szintén hűtőbe tesszük 10-20 percre. 

A tésztát egy sütőpapíron négyzet alakúra nyújtjuk, megkenjük a krémmel és a hosszabbik oldalától feltekerjük. Egy éjszakát hűtőben pihentetjük. 

img_20170212_104952.jpg

TIPP: A tésztát más növényi tej szűrleményével nem lehet helyettesítenia receptben szereplő arányok megtartása mellett. A gesztenye tej szűrleménye eléggé krémes, a többi szűrleményhez nem igazán hasonlít. Ha mégis más megmaradt őrleményből szeretnénk elkészíteni, akkor érdemes a tésztához kevés kókuszkrémet adni, a többi alapanyag arányai ez esetben is változhatnak.

TIPP: Konjac liszt helyett lehet mást használni a krém sűrítésére, pl nyílgyökérlisztet (ebből jóval több kell), zselatint, stb.

TIPP: Édesítésre lehet használni eritritet, de akár xilitet is. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

süti beállítások módosítása