Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Fermentált lilakáposzta kukoricával

2017. április 06. - Vrg

Az első sikeres zöldségfermentációm után újabb recepteken törtem a fejem (hamarosan több fermentált zöldségrecepttel is jövök :)). Ezt a káposztasalátát kétszer is elkészítettem, annyi különbséggel, hogy először csak egy fél mezofil kultúrát használtam, második körben viszont már egy egészet. Mindkét variáció nagyon finomra sikeredett, azonban nekem a második nyerte el a tetszésem. A kukorica fermentálás alatt átveszi a káposzta lila színét, ettől nem kell megijedni. :)

img_20170312_170727.jpg

Fermentált lilakáposzta kukoricával

Hozzávalók:

  • 540 g lilakáposzta (negyedeltem egy nagy káposztát, majd zöldséggyalun vékonyra szeltem).
  • 160 g hozzáadott cukortól mentes kukorica konzerv
  • 1-1.5 ek só
  • 1 tk bors
  • negyed tk őrölt kömény 
  • 1 tk méz (elhagyható)
  • annyi víz ami ellepi (forraltam, majd visszahűtöttem langyosra, kb. 3-4 dl)
  • 1 mezofil kapszula

A káposztát besózom, majd állni hagyom (15-20 perc, ezalatt kicsi levet fog ereszteni). Hozzáadom a kukoricát, a fűszereket, a mézet. A fermentáló gép edényébe teszem a káposztás keveréket.  A kapszulát kb. fél deci vízben elkeverem, majd a káposztára öntöm. Felöntöm annyi vízzel, amennyi pont ellepi.

A tartályt lefedem fóliával és a gépbe helyezem, ráteszem a gép fedelét. Elindítom a gépet, és kiválasztom a Kimchi programot (28 óra). A program, lejárta után hagytam kihűlni szoba hőmérsékleten (4-5 óra), majd hűtőbe tettem.

img_20170312_170821_20170405100444685.jpg

TIPP: lilakáposzta helyett, használhatunk sima káposztát is, ekkor a kukorica színe is megmarad.

TIPP: fagyasztott, morzsolt kukoricát nem ajánlom a recepthez. 

TIPP: utólag is bátran ízesíthetjük ecettel, mézzel, édesítővel, hogy a megfelelő ízhatást érjük el. 

TIPP: egyéb fűszereket is bevethetünk, pl. fokhagymát, babérlevelet, de akár  chilit is. 

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok, alapanyagokat is tudtok rendelni..

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása