Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Teljes kiőrlésű hamburgerzsemle

2017. október 29. - Vrg

Már régóta terveztem hamburgerzsemlét készíteni, korábban volt már pár próbálkozásom, de a végeredmény nem teljesen olyan lett, mint amit elképzeltem (harci zsömlének tökéletes lett volna :) ). Most azonban újra eljött az idő, hogy megpróbálkozzak a bucikkal, hiszen hamburgert szerettünk volna enni hétvégén. A végeredmény pedig tökéletes lett, pont olyan, mint amit elképzeltem, Kívül ropogós, belül puha (még másnap is), és mellé az a megszokott buci íz. Az eredeti receptet itt találtam, ezt alakítottam át diétásabb, teljes kiőrlésű verzióra egy kis szezámliszttel megspékelve. 

Teljes kiőrlésű hamburgerzsemle

  • 1 dl víz
  • 50 g joghurt (natúr)
  • 20 g olaj (kókuszolajat használtam, de lehet olíva is)
  • 1 tojás (+ 1 sárgája a sütéshez)
  • 1 tk méz (elhagyható)
  • 1 tk só
  • 200 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 80 g sikér
  • 20 g csökkentett zsírtartalmú szezámmagliszt (érdemes kipróbálni vele, de ha nincs akkor helyette szintén tönkölyliszt is megfelel)
  • 1 tasak porélesztő

A dagasztást, kelesztést most is a kenyérsütő gépemre bíztam. A hozzávalók sorrendje szerint bepakoltam mindent a gépbe és elindítottam a kelesztés programot (1 óra 20 perc). Miután megkelt szilikon lapra borítottam és 4 egyforma részre vágtam, majd zsemlét formáztam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem a zsemléket, megkentem tojássárgájával és megszórtam őket szezámaggal, letakarva negyed órát pihentettem. Légkeveréses sütőben 20 percig sütöttem, 160-180 fokon. 

Házi húspogácsával, cukormentes mustárral és ketchuppal valamint zöldségekkel ettük. 
img_0320.JPG

Kövessétek Facebook oldalam, Instagram oldalam,  ahol fázis fotókat és még több információt találhattok. :)

süti beállítások módosítása