Ízmorzsák - finomat gyorsan, könnyedén

Csicsókás savanyú káposzta krémleves

2017. január 19. - Vrg

Nagyon szeretem a savanykás leveseket, így mindenféleképpen terveim között szerepelt egy savanyú káposztás leves elkészítése. Először krumpli hozzáadásával gondoltam megvalósítani, viszont vásárláskor megpillantottam a csicsókát és végül az került a kosaramba. A csicsóka számomra egy csodanövény, rengeteg pozitív élettani hatása van. Sajnos keveset fogyasztom, a jövőben ezen igyekszem változtatni. 
picture_20170118_195025679.jpg

Csicsókás savanyú káposzta krémleves Vegital géppel

 A leves 1.3 literes Jasmine géppel készült. 

  • 150 g csicsóka (pucolt, darabolt)
  • 220 g savanyú káposzta (kisebbre vágva)
  • 1 kisebb hagyma (50 g) 
  • 2 vékony szelet gyömbér (4 g)
  • 1 ek olívaolaj
  • 3 tk adalékmentes ételízesítő
  • só, bors ízlés szerint 
  • Viz a max jelig

A hozzávalókat felaprítottam és a  gépbe tettem. Elindítottam a krémleves programot. 

picture_20170118_100524079.jpg

TIPP: csicsóka helyett krumplival is elkészíthető.

TIPP: a fenti recept egy alaprecept, nekem most volt itthon maradék tyúkhúslevesem, így víz helyett azzal öntöttem fel, illetve az olajat és az ételízesítőt is elhagytam ez esetben.

TIPP: tálaláskor adhatunk hozzá feltétként pirított sonkát/bacont/kolbászt. Tálalhatjuk növényi vagy sima tejföllel.

TIPP: A káposztát főzés előtt érdemes átöblíteni, hogy ne legyen annyira savanyú az elkészült leves.. 

TIPP: a gépet használat előtt ecettel átöblítettem (ez segít az esetleges lerakódások feloldásában és a leégés megelőzősen). Indítás előtt egy fakanállal az egészet átkevertem.

A gépet a Vegital oldalán megtalálhatjátok illetve alapanyagokat is tudtok rendelni. 

Kövessétek Facebook oldalam, ahol fázis fotókat és még több információt is találhattok. :)

 

süti beállítások módosítása